مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی
کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان
رضایت سنجی خدمات الکترونیکی
کیفیت سنجی بانکداری الکترونیکی
خدمات بانکداری الکترونیکی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

 مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

 

 

 

 

چکیده

خدمات بانکداری الکترونیکی در بازار رقابتی ،چنانچه مسیری مستمر به سوی ارتقاء و تکامل را نپیماید،در پی از دست دادن ارزش و مزیت رقابتی و صرفه های اقتصادی(در مواجهه با انتظارات روز افزون مشتریان در سیمای میزان رضایت اعلانی و اظهاری آنها) به روایت سامانه های ثبت ماوقع بکارگیری خدمات، محکوم به زوال( در اثر کاهش ثمربخشی و میزان بکارگیری) است.

 

در این مقاله برای حل این مشکل، مدل بلوغی هفت لایه برای ارتقاء مستمر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی پیشنهاد گردیده است که از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و میزان رضایت مشتریان در استفاده از آنها و فاصله سنجی،بکمک راه حلهای بهبود طلبی که تحقق آنها قابل ردیابی است، مسیری تکاملی و رو به ارتقاء برای این خدمات را به دست میدهد.

 

از جنبه های نوآورانه این مدل تلفیق مدل بلوغ و مدلهای کیفیت سنجی ، فاصله سنجی کیفیت خدمات و رضایت مشتریان،پیشنهاد یک مدل کیفیت سنجی ابعاد خدماتی از طریق تعمیم مدل کارائی سنجی در معماری اطلاعات سازمان، استفاده از سبد های راه حلهای بهبود طلب به شکل تلفیقی و تجمیعی از سبدهای راه حل خبرگان، مجریان، راه حلهای بهبود و ارتقاء شالوده و راه حلهای ارتقاء مدلهای کیفیت،رضایت و فاصله سنجی  است.

 

 

در مطالعات نظری وکتابخانه ای از  بهترین تجارب موجود و تحقیقات خبرگانی نظیر :

” پاراسورامان”،”بولتون”،”منتزر”،”کرونین”،”لی” و “سورا شاندار” و مدل رضایت سنجی “کانو” استفاده گردیده است.

نمونه ای عملی و مناسب سازی شده از این مدل در قالب یک پروژه تحقیق کاربردی پیشتاز ، متشکل از سامانه ای نرم افزاری در سال جاری در بانک اقتصاد نوین پیاده سازی شده است.در این پروژه از گونه پنج لایه مدل بلوغ استفاده شده است که بهمراه یک سامانه ثبت ماوقع خدمات بانکداری الکترونیکی و واکشی اطلاعات از درون پایگاه های اطلاعاتی سامانه های ارائه کننده انواع خدمات بانکداری الکترونیکی ،گزارشات مفصل کیفیت سنجی برای مدیران تولید میکند . در این سامانه نتایج رضایت سنجی مشتریان درج و گزارشات فاصله سنجی تولید میگردد تا راهنمای اتخاذ راه حلهای بهبود طلب و ارزیابی میزان توفیق این راه حلها به شکل مستمر  در بازه های زمانی شش ماهه باشد.

 

 

 

 

کلید واژه ها:

مدل بلوغ کیفی خدمات

رضایت سنجی خدمات الکترونیکی

کیفیت سنجی بانکداری الکترونیکی

فاصله سنجی کیفیت و رضایت

راه حلهای بهبود طلب

ردیابی توفیق راه حلها

 

 

 

 

 

مقدمه

 

برنامه خودکارسازی رایانه ای فعالیت های سازمانی، در تلفیق با ضرورت های مشتری محوری و خدمت محوری سازمانی از منظری نوگرایانه، دیگر برنامه ای مقطعی و زمان دار نیست. آغاز این برنامه از لحظه تصمیم ناگزیر سازمانی (در محیط رقابتی پرتحول) شروع می شود اما پایان آن تنها در پایان عمر سازمان متصور است. در این چرخه، همراه با تکامل فناوریهای تخصصی و رایانه‏ای، ارائه گونه های متنوع، واجد کیفیت و روزآمد خدمات و محصولات، فرصتی است که هیچ سازمان پایائی نمی تواند از ارائه آنها چشم بپوشد.

 

در این رقص تغییر، تکامل خدمات فناوری اطلاعات در جدیدترین صورت خود، در قالب “تضمین کیفی خدمات و محصولات” متجلی می شود که مشتریان و کاربران سازمانی را با اطمینان اعتبارسنجی شده‏ای، قانع می سازد که از خدمات واجد صرفه اقتصادی سازمان با اطمینان بهره گیرند. تضمین کیفیت اعتبارسنجی شده خدمات مستلزم ارزش گذاری ویژه به مفهوم کیفیت خدمت در سازمان و اعلام غیرقابل عرضه بودن سطوح نازل کیفیت خدماتی (از منظر راهبردهای سازمانی) از سوی مدیران ارشد است.

 

کیفیت، حاصل بهبود جزئی و مستمر فرآیندهای کاری سازمان و فرآورده آن است که در نگاهی واقع گرایانه یک باره محقق نمی شود. مدیریت تکاملی کیفیت خدمات الکترونیکی، براساس یک مدل کیفیت سنجی شالوده ای برای ارتقاء کیفی خدمات، در قالب یک مدل لایه ای است. این مدل بلوغ از سطحی کمینه به سطحی مناسب و قابل قبول گذر می‏کند و به سطحی بیشینه ارتقاء می یابد. مبنای این مدل اخذ نیازهای ذینفعان خدمات الکترونیکی در درون و برون سازمان و تحقق میزان ممکن خواسته های آنهاست. تکامل کیفی این مدل بمعنی کاهش شکاف کیفی خدمات در گونه ها و لایه های متفاوت است. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

کلید واژه ها 2

مقدمه 2

مشخصات الگوی مدیریت تکاملی کیفیت خدمات 3

فرآیند و گامهای مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 3

توصیف ساختار مفهومی چرخه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 3

شناسائی مشکلات و بهبود کیفیت تکاملی خدمات بانکداری الکترونیکی 4

ابعادی از كیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 4

ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 5

کیفیت پایه (Basic Quality): 5

کیفیت کارائی (Performance Quality): 5

کیفیت انگیزشی (Excitement Quality): 5

معیارها و شاخص های کیفیت سنجی خدمات 6

مدل تحلیل شکاف کیفی خدمات (Quality Gap Analysis Model) 7

سطوح شکافهای مدل پاراسورامان عبارتند از: 7

شکاف(1) انتظار مشتری- درک مدیریت 7

شکاف(2) مشخصات کیفیت خدمات 7

شکاف (3)  ارائه خدمت  : 7

شکاف (4) ارتباطات خارجی  : 7

شکاف (5) خدمت مورد انتظار– خدمت درک شده  : 8

خروجی‏ها، ورودی‏ها و گردش کار سامانه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 8

مدل بلوغ، راه حل مدیریت تکاملی خدمات بانکداری الکترونیکی 9

سطوح و لایه های مدل بلوغ کیفی خدمات بانکداری  الکترونیکی 10

ویژگی‏های لایه های هفت بلوغ در مدل مذکور به شرح زیر است: 11

لایه آغازین (برپائی): 11

لایه بلوغ کمینه (تکرارپذیر): 11

لایه بلوغ مدون شده (استانداردسازی): 11

لایه بلوغ مدیریت شده (افزایش کارائی): 11

لایه بلوغ برنامه ریزی شده (واجد ارزش رقابتی): 12

لایه بلوغ تکامل یافته (واجد مزیت رقابتی): 12

لایه بلوغ بهینه شده(تضمین خدمات): 12

ورودی های سامانه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از ذینفعان 13

جمع بندی و نتیجه گیری 13

منابع و مراجع 15

 

 

 

 

 

 

  • مبانی نظری بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی

    مبانی نظری بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تاثیر قدرتهای خارجی بر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود

    پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود نفس انسانی هویت انسان خواهش های نفسانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود راه عملی مبارزه با خودخواهی سخنانی…

  • اختیار و بررسی آن با موارد مشابه

    اختیار و بررسی آن با موارد مشابه ماهیت اختیار الفاظ مشابه اختیار تفاوت اختیار با الفاظ مشابه دانلود پایان نامه اختیار اختیار و بررسی آن با موارد مشابه دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه رشته حقوق رفتن به سایت…

  • پاورپوینت انواع بتن و مواد تشکیل دهنده آن

    پاورپوینت انواع بتن و مواد تشکیل دهنده آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمورد بتن و انواع آن جهت رشته ی معماری در قالب 60 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت دینداری 57 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت دینداری 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنویت دینداری مبانی نظری معنویت دینداری پیشینه تحقیق معنویت دینداری پیشینه داخلی معنویت دینداری پیشینه خارجی معنویت دینداری پیشینه پژوهش معنویت دینداری پیشینه نظری…

  • راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان

    راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان روشهای تفسیری شیخ طوسی روش تفسیری طوسی در التیبان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش معنویت

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش معنویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنویت مبانی نظری معنویت پیشینه تحقیق معنویت پیشینه داخلی معنویت پیشینه خارجی معنویت پیشینه پژوهش معنویت پیشینه نظری معنویت ادبیات نظری معنویت چارچوب نظری معنویت رفتن به…

  • تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه

    تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه آل‌بویه یونانی گرایی نهضت ترجمه دوگانگی خلافت و سلطنت زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دوگانگی نهاد خلافت در دوره آل بویه سیستم همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری مبانی نظری برون سپاری خدمات شهری چارچوب نظری برون سپاری خدمات شهری دانلود مبانی نظری برون سپاری خدمات شهری پیشینه برون سپاری خدمات شهری پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری پیشینه…

  • نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم

    نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم کلمات کلیدی : نمونه سوالات آزمون بهیاری دانلود نمونه سوالات بهیاری نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با جواب سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با پاسخنامه نمونه…

  • نظریه های روابط والدین و فرزندان و بررسی انواع آن

    نظریه های روابط والدین و فرزندان و بررسی انواع آن ابعاد شیوه های فرزندپروری پایان نامه شیوه های فرزندپروری الگوهای شیوه های فرزندپروری شیوه های فرزندپروری بامریند شیوه های فرزند پروری در اسلام خانواده و شیوه های فرزند پروری شیوه…

  • پاورپوينت فصل پنجم علوم هشتم ابتدايی مبحث حس و حرکت

    پاورپوينت فصل پنجم علوم هشتم ابتدايی مبحث حس و حرکت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت فصل پنجم علوم هشتم ابتدايی مبحث حس و حرکت در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی و فناوری اطلاعات

    پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی و فناوری اطلاعات پاورپوینت فناوری اطلاعات پاورپوینت تکنولوژی و فناوری اطلاعات دانلود پاورپوینت تکنولوژی و فناوری اطلاعات پاورپوینت درباره تکنولوژی و فناوری اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی و فناوری اطلاعات جهت…

  • دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی

    دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ پاورپوینت فاضلاب پاورپوینت مجتمع‏ های مسکونی پاورپوینت فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی در قالب 13 اسلاید…

  • پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی

    پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه عدالت سازمانی رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی    …

  • پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان

    پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارکنان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان…

  • دانلود تحقیق ارتباط دوسویه فرهنگ و تلفن همراه با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ارتباط دوسویه فرهنگ و تلفن همراه با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ارتباط دوسویه فرهنگ و تلفن همراه با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پرسشنامه بیان حالت صفت خشم اسپیلبرگر (STAXI-2)

    پرسشنامه بیان حالت صفت خشم اسپیلبرگر (STAXI-2) کلمات کلیدی : تفسیر پرسشنامه خشم اسپیلبرگر نمره گذاری پرسشنامه خشم اسپیلبرگر روایی و پایایی پرسشنامه خشم اسپیلبرگر پرسشنامه خشم صفت – حالت اسپیلبرگر پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیلبرگر پرسشنامه استاندارد خشم اسپیلبرگر دانلود…

  • دانلود پاورپوینت پدیده ریزگرد ها (گرد و غبار) در ایران

    دانلود پاورپوینت پدیده ریزگرد ها (گرد و غبار) در ایران پاورپوینت در مورد ریزگرد ها پاورپوینت ریزگرد ها در ایران پاورپوینت درباره پدیده ریزگرد ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پدیده ریزگرد ها (گرد و غبار) در ایران جهت…

  • پاورپوینت کتاب و درس فصل چهاردهم درمان های يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس

    پاورپوینت کتاب و درس فصل چهاردهم درمان های يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس فصل چهاردهم درمان های يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس جهت رشته روانشناسی در قالب 26 اسلاید…

  • پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا

    پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا پاورپوینت زندگی نامه کالاتراوا پاورپوینت سازه های کابلی پاورپوینت کالاتراوا دانلود پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا پاورپوینت درمورد سازه های کابلی کالاتراوا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه های کابلی کالاتراوا جهت رشته معماری…

  • بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی

    بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی بررسی وضعیت اجتماعی زمان عباسی بررسی وضعیت مذهبی زمان عباسی بررسی وضعیت اقتصادی زمان عباسی بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی اوضاع اجتماعی، اقتصادی و مذهبی عصر عباسیان دانلود پایان نامه معارف…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : مبانی نظری قصد خرید مبانی نظری تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای…

  • خلاصه کتاب تقسیم کار اجتماعی نویسنده امیل دورکیم

    خلاصه کتاب تقسیم کار اجتماعی نویسنده امیل دورکیم رفتن به سايت اصلي خلاصه کتاب تقسیم کار اجتماعی نویسنده امیل دورکیم به تعداد 40 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات ارشد پژوهش علوم اجتماعی فهرست کتاب نخست…

  • پروژه بتن

    پروژه بتن پروژه بتن دستی رفتن به سایت اصلی پروژه بتن کامل جهت ایکس قاب دوگانه و جهت y قاب دوگانه(خمشی+دیواربرشی متوسط) پروژه به صورت کاملا دستی تحلیل و طراحی شده و از مبحث 9 ویرایش92 و 2800 ویرایش4 استفاده…

  • پاورپوینت IDS یا سیستم تشخیص ورود

    پاورپوینت IDS یا سیستم تشخیص ورود رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت IDS یا سیستم تشخیص ورود جهت رشته کامپیوتر در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       امروزه…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی

    پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی کلمات کلیدی : پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی پاورپوینت برنامه ریزی جهانگردی اهمیت برنامه ریزی گردشگری سیر تکاملی برنامه ریزی گردشگری مراحل برنامه ریزی گردشگری عناصر موجود در برنامه ریزی مقاصد…

  • بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم

    بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم مقایسه محاربه با بغی مقایسه محاربه با تروریسم بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم اصطلاح محاربه از دیدگاه فقیهان امامیه و اهل سنت محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه…

  • پاورپوینت برنامه كشوری پيشگيری و كنترل بيماری فشارخون بالا

    پاورپوینت برنامه كشوری پيشگيری و كنترل بيماری فشارخون بالا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه كشوری پيشگيری و كنترل بيماری فشارخون بالا جهت رشته پرستاری در قالب 39 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت مقایسه و تحلیل معماری ویلاهای E.1027 و Villa Savoy

    دانلود پاورپوینت مقایسه و تحلیل معماری ویلاهای E.1027 و Villa Savoy پاورپوینت معماری ویلا پاورپوینت مقایسه و تحلیل معماری ویلا ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقایسه و تحلیل معماری ویلاهای E.1027 و Villa Savoy جهت رشته معماری در…

  • بررسی غرور،مشتقات و احکام مستفاد از آن و تشریح وجوه اشتراک و افتراق عناوین مشابه غرور

    بررسی غرور،مشتقات و احکام مستفاد از آن و تشریح وجوه اشتراک و افتراق عناوین مشابه غرور قاعده غرور مشتقات غرور عناوین مشابه غرور احکام مستفاد از غرور وجوه افتراق عناوین مشابه غرور وجوه اشتراک عناوین مشابه غرور بررسی غرور،مشتقات و…

  • دانلود تحقیق مزیت رقابتی و منشا آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مزیت رقابتی و منشا آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مزیت رقابتی و منشا آن با فرمت docx در قالب 81 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی شیوع اختلالات خوردن و عوامل درونی و بیرونی اثرگذار در بروز اختلال خوردن

    بررسی شیوع اختلالات خوردن و عوامل درونی و بیرونی اثرگذار در بروز اختلال خوردن کلمات کلیدی : اختلال خوردن تغذیه درمان اختلالات خوردن اختلالات خوردن در روانشناسی اختلال خوردن در روانشناسی انواع اختلالات مربوط به خوردن درمان اختلالات خوردن در…

  • پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

    پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

  • گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه

    گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه روتر مسیر یاب پیكربندی روتر نقش روتر در شبكه دانلود گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش…