مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
دانلود مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات نظری وفاداری مشتری به برند
فصل دوم پایان نامه وفاداری مشتری به برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات و مبانی نظری وفاداری مشتری به برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه 14

2-2- وفاداری به برند 15

2-3- انواع وفاداری 21

2-4- مدلهای وفاداری 22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید 23

2-4-2- مدل دیک و باس 24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس 25

2-4-4 – مدل بلومر 26

2-4-5- مدل ECSI 27

2-5- وفاداری خدماتی 28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان 29

2-7- رضایت مشتری 31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری 31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو 34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری 36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری 37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری 37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات 37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی 38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان 38

2-8- ارزش ویژه برند 39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری 42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند 42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند 43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری 44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری 44

2-9- مدل مفهومی تحقیق 47

2-9-1- کیفیت فیزیکی 47

2-9-2- رفتار كاركنان 47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل 48

2-9-4- هویت برند 48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی 48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی 49

2-10-2- تحقیقات خارجی 50

2- 11- جمع بندی فصل دوم 52

 

منابع

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی ادبیات نظری مهارت های اجتماعی چارچوب نظری مهارت های اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه مهارت های اجتماعی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک مبانی نظری تفکر استراتژیک پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک پیشینه داخلی تفکر استراتژیک پیشینه خارجی تفکر استراتژیک پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک پیشینه نظری تفکر استراتژیک ادبیات…

  • خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب

    خواص و کاربرد فلزات سنگین و نحوه حذف آنها از آب و فاضلاب دانلود پایان نامه فلزات سنگین خواص فلزات سنگین کاربرد فلزات سنگین نحوه حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب خواص و كاربرد فلز نقره خواص و كاربرد…

  • پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

    پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی پاپورپوینت تیپ‌های شخصیتی پاپورپوینت سبک های مدیریت لیکرت پاپورپوینت سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت رفتن…

  • ویژگیهای دخیل در تاب آوری و روشها و مولفه های تاب آوری

    ویژگیهای دخیل در تاب آوری و روشها و مولفه های تاب آوری کلمات کلیدی : مولفه های تاب آوری روشهای تاب آوری تحقیق در مورد تاب آوری تحقیق کامل تاب آوری ارتباط بین تاب آوری سلامت روان ارتباط بین تاب…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص…

  • پاورپوينت مهارتهای زندگی

    پاورپوينت مهارتهای زندگی مهارتهای زندگی ppt پاورپوينت زندگی پاورپوینت کنترل هوش هیجانی پاورپوینت در مورد مهارتهای زندگی پاورپوینت در مورد کنترل هوش هیجانی مهارتهای زندگی دانلود پاورپوینت مهارتهای زندگی دانلود پاورپوینت زندگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مهارتهای زندگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک عملیاتی 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک عملیاتی 94 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک عملیاتی مبانی نظری ریسک عملیاتی پیشینه تحقیق ریسک عملیاتی پیشینه داخلی ریسک عملیاتی پیشینه خارجی ریسک عملیاتی پیشینه پژوهش ریسک عملیاتی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بتن پلیمری 2 و  پروسه تولید

    پاورپوینت بتن پلیمری 2 و  پروسه تولید پاورپوینت بتن پلیمری پاورپوینت نحوه ساخت بتن پلیمری پاورپوینت در مورد بتن پلیمری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بتن پلیمری 2 و  پروسه تولید جهت رشته عمران در قالب 37 اسلاید و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس 24 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس 24 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پلیس مبانی نظری پلیس پیشینه تحقیق پلیس پیشینه داخلی پلیس پیشینه خارجی پلیس پیشینه پژوهش پلیس پیشینه نظری پلیس ادبیات نظری پلیس چارچوب نظری پلیس…

  • تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان

    تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان سلامت روانی خودکار آمدی عقاید و باورهای دینی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی رابطه بین عقاید دینی و سلامت عمومی دانشجویان رابطه بین عقاید دینی و خودکار آمدی دانشجویان…

  • دانلود تحقیق محیط فیزیکی و امکانات ارتباطی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق محیط فیزیکی و امکانات ارتباطی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی محیط فیزیکی و امکانات ارتباطی با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • اصول و قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی و راهکارهای حل و فصل اختلافات آن

    اصول و قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی و راهکارهای حل و فصل اختلافات آن قراردادهای نفتی قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی راهکارهای حل و فصل اختلافات قراردادهای نفتی دانلود مقاله قراردادهای بین المللی نفتی اصول حقوقی حاکم بر…

  • پاورپوینت آموزشی درس اپیدمیولوژی بیماری های واگیردار

    پاورپوینت آموزشی درس اپیدمیولوژی بیماری های واگیردار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس اپیدمیولوژی بیماری های واگیردار جهت رشته پرشکی در قالب 142 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوينت اصول و مفاهیم شی گرا

    پاورپوينت اصول و مفاهیم شی گرا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت اصول و مفاهیم شی گرا جهت رشته مهندسی نرم افزار قالب 26 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • رابطه خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی

    رابطه خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی، راهنمایی و مشاوره با عنوان رابطۀ خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی رشته…

  • پاورپوینت کلیات و تعاریف زراعت عمومی

    پاورپوینت کلیات و تعاریف زراعت عمومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع کلیات و تعاریف زراعت عمومی، در قالب ppt و در 19 اسلاید،قابل ویرایش، شامل:   مقدمه تعریف زراعت روند رشد جمعیت روند افزایش جمعیت در سالهای…

  • پاورپوینت حسابداری اسلامی

    پاورپوینت حسابداری اسلامی پاورپوینت حسابداری اسلامی pdf پاورپوینت حسابداری اسلامی مقاله pdf حسابداری اسلامی پاورپوینت پاورپوینت حسابداری اسلامی در ایران پاورپوینت حسابداری اسلامی مقاله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری اسلامی جهت رشته حسابداری در قالب 36 اسلاید و با…

  • تاثیر سورفاكتانت ها بر روی ضرائب انتقال جرم طرف مایع در سیستم های گاز- مایع

    تاثیر سورفاكتانت ها بر روی ضرائب انتقال جرم طرف مایع در سیستم های گاز- مایع سورفاكتانت ضرائب انتقال جرم طرف مایع سیستم های گاز مایع مدلسازی ضریب انتقال جرم طرف مایع تاثیر سورفاكتانت ها بر روی ضرائب انتقال جرم طرف…

  • دانلود پاورپوینت معماری کاروانسراها

    دانلود پاورپوینت معماری کاروانسراها پاورپوینت درمورد معماری کاروان سرا پاورپوینت کاروانسرا و مهمان خانه پاورپوینت انواع کاروانسرا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری کاروانسراها جهت رشته معماری در 34 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • دانلود تحقیق آزادی اجتماعی از دیدگاه امام خمینی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق آزادی اجتماعی از دیدگاه امام خمینی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی آزادی اجتماعی از دیدگاه امام خمینی با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا فصل دوم پایان نامه نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا مبانی نظری نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا پیشینه تحقیق نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا پیشینه پژوهش نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا…

  • جزوه ایمونولوژی و واکسن

    جزوه ایمونولوژی و واکسن رفتن به سايت اصلي جزوه ایمونولوژی و واکسن - استاد مرتضوی فایل ارائه شده در کلاس در 35 صفحه بصورت pdf   شامل مباحث اصلی زیر می باشد شرح انواع سیستم ایمنی اجزاء سیستم ایمنی ذاتی…

  • تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر

    تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر عزت نفس پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دانلود پایان نامه رابطه عزت نفس…

  • پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی

    پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصاد کلان کلاسيک تعيين اشتغال و توليد تابع توليد كوتاه مدت قانون سي نظريه مقداري…

  • دانلود تحقیق سیستم گردش مکاتبات در آموزش و پرورش با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سیستم گردش مکاتبات در آموزش و پرورش با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سیستم گردش مکاتبات در آموزش و پرورش با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • قوتها و ضعفهای شبکه خبری الجزیره در سوریه

    قوتها و ضعفهای شبکه خبری الجزیره در سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه پایان نامه در مورد تحولات سوریه نقش شبكه الجزيره در تحولات سوريه نقاط قوت شبکه…

  • پاورپوینت مسائل روان شناسی عمومی

    پاورپوینت مسائل روان شناسی عمومی پاورپوینت مسائل روان شناسی پاورپوینت مسثله ی روان شناسی عمومی پاورپوینت مسائل روان شناسی اجتماعی پاورپوینت مسائل روان شناسی افراد پاورپوینت درباره مسائل روان شناسی عمومی پاورپوینت درمورد مسائل روان شناسی عمومی رفتن به سايت…

  • پاورپوینت داده‌ کاوی جريان‌ داده ‌ها با درختهای تصميم گيری

    پاورپوینت داده‌ کاوی جريان‌ داده ‌ها با درختهای تصميم گيری پاورپوینت داده‌ کاوی جريان‌ داده ‌ها پاورپوینت درخت‌های تصميم گيری پاورپوینت جريان‌ داده ‌ها پاورپوینت درخت‌های تصميم گيری و جریان داده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت داده‌ کاوی جريان‌ داده…

  • ضرورت حفاظت از محیط زیست و ارائه راهکارهای آموزشی

    ضرورت حفاظت از محیط زیست و ارائه راهکارهای آموزشی آموزشهای زیست محیطی ضرورت حفاظت از محیط زیست راهکارهای آموزشی حفاظت از محیط زیست ضرورت حفاظت از محیط زیست و ارائه راهکارهای آموزشی تاریخچه آموزش محیط زیست دانلود پایان نامه محیط…

  • پاورپوینت دیوار آتش یا فایروال

    پاورپوینت دیوار آتش یا فایروال پاورپوینت دیوار آتش چیست پاورپوینت دیوار آتش ساختمان چیست پاورپوینت دیوار آتش در کامپیوتر پاورپوینت دیوار آتش سخت افزاری پاورپوینت دیوار آتش firewall چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دیوار آتش یا فایروال جهت…

  • پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی

    پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی جهت رشته ی مدیریت در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت طلاق روانی ، علل وقوع طلاق و نابسامانی های نظام خانواده و اجتماع

    پاورپوینت طلاق روانی ، علل وقوع طلاق و نابسامانی های نظام خانواده و اجتماع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طلاق روانی ، علل وقوع طلاق و نابسامانی های نظام خانواده و اجتماع جهت رشته روانشناسی در قالب 12 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی دانلود مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی تحصیلی پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی ادبیات نظری غنی سازی زندگی…

  • کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر

    کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر بهره وری پرستاران بالین كیفیت زندگی كاری دانلود مقالات رشته پرستاری دانلود مقالات پرستاری کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها…