مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

مبانی نظری تبلیغات تجاری
دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری
پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری
ادبیات نظری تبلیغات تجاری
فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری
ادبیات و مبانی نظری تبلیغات تجاری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

تعریف تبلیغات

کاتلر[1] (2002)، تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضه ی ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می کند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند.

 

اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین می گردد و درجه یا میزانی که دهنده ی سفارش به هدف های مورد نظر خود دست می یابد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثربخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. از مراحل مهم این نوع فرآیندها، انجام تحقیقات به منظور تعیین میزان تاثیر تبلیغ بر مخاطبان است که طی آن عواملی که در اثربخشی تبلیغات نیز موثرند، مشخص می گردند (صمصام شریعت و همکاران، 1386).

 

 

می‌توان تعاریف دیگری را برای تبلیغات بدین صورت بیان كرد:

·        تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلایل، شواهد یا ادعاها، با سبك هایی از طریق رسانه های ارتباطی، برای تقویت هدف یا مبارزه با ضد هدف.

·        پیام های دیداری گفتاری، كه با سبكی خاص، از طریق وسایل تبلیغاتی، مردم را به طریقی علاقمند و موافق یك نوع محصول، خدمت، فكر، دیدگاه یا مارك بخصوص می‌كند.

·        كلیه اشكال ترغیب عمومی، برای ایجاد تقاضا و بازار برای یك محصول یا خدمت كه بوسیله صاحب كالا یا موسسه، برای خریداران احتمالی ، بوسیله پیام مستقیم یا از طریق وسایل تبلیغاتی، انجام میگیرد.

·        تكنیكی كه برای تأثیر گذاردن بر رفتار انسان، ماهرانه از نمادها و نشانه ها استفاده می‌كند.

·        انجمن تجارت آمریكا : تبلیغات هر شكلی از پرداخت است كه به صورت غیرشخصی تقدیم و پیشرفت عقاید، خوبی ها و خدمات را با یك سری كارهای معین، ضمانت می‌كند.

·        فرانك جفكینز : مفهوم تبلیغات یعنی آنچه كه ما می‌خواهیم هنگام خرید یا فروختن بدانیم.

·        رابرت زاچر: تبلیغات به معنی ارتباطات و اطلاعا ت وابسته به تولیدات خدمات یا عقاید است كه در طی تماسهای فردی و براساس پرداختهای ناشی از فروش محصول یا در طی كسب اعتبار مناسب حاصل می‌شود (علیئی ، 1390).

در حقیقت، ساده ترین تعریفی که برای تبلیغات می توان ارایه نمود، چنین است: تبلیغات تلاشی است برای فروش بیشتر توسط یک بنگاه یا یک صنعت. چمبرلین[2] (2000)، تبلیغات را عاملی می داند که «با تغییر خواسته ها و سلایق بر میزان تقاضا اثر می گذارد» به عقیده ی شپرد[3] (2001)، تبلیغات یک عامل برای ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به مارک تجاری یا کالای خاص می باشد. ساموئلسون[4] (2002)، تبلیغات را عامل افزایش بازارهای فروش می داند که در عین حال اطلاعات مفیدی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد (دهقانی و همکاران، 1383).

تبلیغ در زبان پارسی و در فرهنگ پارسی معین نیز بدین گونه معنا شده است: رسانیدن پیام یا خبر یا مطلبی به مردم، ابلاغ، موضوعی را با انتشار اخبار و با وسایل مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره در اذهان عمومی جاگیر کردن. تبلیغات بازرگانی از زمره مفاهیمی است که به زعم وضوح ابتداییۀ اریه تعریفی جامع و مانع از آن با دشواری رو به رو است. می توان گفت، تبلیغات تجاری یعنی عملی که توجه ی مردم را به کالا یا داد و ستدی برانگیزد و به عبارت دیگر، کوششی در تدارک و انتشار آگهی ها، با هدف مثبت نشان دادن مصرف یک کالا. تبلیغ تجاری با هدف معرفی کالا در بازار و تحرک خریداران بالقوه صورت می گیرد و در مفهوم وسیع کلمه، عبارت است از انتشار اطلاعات یک کالا به منظور تحت تاثیر قرار دادن افراد یا گروه های خاص اجتماعی (ساجدی و نعمتی، 1391).

به طور کلی، تبلیغات را به دو دسته به شرح ذیل تقسیم نموده اند:

 

تبلیغات مستقیم

پیام دهنده خود را هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد اما صریح و بی پروا به مخاطبین خود ابلاغ می کند . در این روش مستمعین و بینندگان متن یا تصویری را بعنوان پیام و اطلاعیه « تبلیغی» دریافت می کنند و پیام دهندگان نیز در موقع و مقام « مبلغ » قرار دارند و شناخته می شوند.

بهترین فایده در تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها لااقل از تبلیغی بودن پیام آگاهند و از این جهت در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند. و در پذیرش ذهنی یا رد آن مختارند. از خصوصیات دیگر تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن است، در این روش اکثر ابزارها و برنامه ریزی آن و تدبر و نازک بینی کمتری صرف می شود و غالباً از تأثیر گذاری اگر نه عمیق تر اما سریعتر نیز برخوردار است.

تبلیغات غیر مستقیم

همانطوری که از عنوان آن پیداست این نوع تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح ندارد، با این شیوه اهداف تبلیغی پیامهای غیر مستقیم صادر شده پنهان و غیر محسوس است. به نظر بعید می اید اما نباید تصور کرد که با تلاش های معمولی در ارائه یک برنامه تبلیغات غیر مستقیم می توان ضمن تأثیر گذاری، اهداف تبلیغی آنرا کاملاً دور از فهم و ذهن همه کس نگاه داشت، زیرا تشخیص آن برای خواص و روشنفکران جوامع دشوار نیست و عوام نیز به تجربه در بیشتر موارد به نکته یاد شده یعنی اهداف تبلیغی در برنامه های تبلیغات غیر مستقیم پی خواهند برد. از ویژگیهای این نوع تبلیغ آن است که پیام های آن از کانالهای نامرئی و پنهانی و یا غیر منتظره عبور داده می شوند و معمولاً مخاطبین بطور غافلگیرانه آن را دریافت می کنند و در حقیقت به آنان تحمیل می شود . در تبلیغات غیر مستقیم لزوماً از اشکال و قانونمندی های مشخص و مکرر پیروی و استفاده نمی شود بلکه در ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصت های پیش آمده و موقعیت های خرید و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود (کاتلر، 1387).

 

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

تبلیغات از دیرباز توسط فروشندگان دوره گردی که به منظور فروش کالای خود، به معرفی آن می پرداختند، وجود داشته است. با اینحال، اولین قوانین تبلیغاتی در سال 1614 و در انگلستان وضع گردید. اولین تبلیغات روزنامه ای در سال 1625 در نشریه ی ویکلی نیوز لندن[5] چاپ شد و اولین روزنامه تبلیغاتی در سال 1704 در امریکا و با نام بوستون نیوزلتر[6] به چاپ رسید. اختراع رادیو در سال 1895 و به دنبال آن تلویزبون، دامنه ی تبلیغات را بسیار وسع ساخت. بطوریکه هزینه های تبلیغاتی در سال 1890 در امریکا بالغ بر 360 میلیون دلار گردید (دهقانی و همکاران، 1383).

در حقیقت، آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

 

[1] Kotler

[2] Chemberlin

[3] Shepherd

[4] Samoelson

[5] Weekly News of London

[6] Boston News Letter

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

بخش اول: ادبیات پژوهش تبلیغات تجاری

فعالیتهای ترفیع 5

2-2-1) تعریف ترفیع 6

• تبلیغات 8

• روابط عمومی 9

• فروش شخصی 10

• بازاریابی مستقیم 10

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11

• ارتباطات شفاهی 11

• بازاریابی پارتیزانی 12

• بازاریابی الکترونیکی 13

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13

• بازاریابی ویروسی 13

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14

2-2-3) تعریف تبلیغات 16

تبلیغات مستقیم 20

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23

3) جارچی های شهر 23

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری 68

فهرست منابع و مآخذ: 81

منابع لاتین: 87

 

 

  • دانلود تحقیق در مورد آموزش زندگی خانوادگی  docx

    دانلود تحقیق در مورد آموزش زندگی خانوادگی  docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی آموزش زندگی خانوادگی با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • دانلود تحقیق عملکرد موسسه و بانک ها با فرمت ورد

    دانلود تحقیق عملکرد موسسه و بانک ها با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عملکرد موسسه و بانک ها با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه ادراک و انتظار دانش آموزان دانلود مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان ادبیات نظری…

  • برون سپاری فعالیتها؛ دلایل و مزایا ان، ضرورت آسیب شناسی برون سپاری و تفاوت آن با مفاهیم مشابه

    برون سپاری فعالیتها؛ دلایل و مزایا ان، ضرورت آسیب شناسی برون سپاری و تفاوت آن با مفاهیم مشابه برون سپاری فعالیتها برون سپاری خدمات شهری برون سپاری در حوزه شهری  دلايل عمده برون سپاری معایب برون سپاری پایان نامه برون…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی عزت نفس پیشرفت تحصیلی بررسی عزت نفس دختران دبیرستانی بررسی پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی مبانی نظری رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران…

  • پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار

    پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار کلمات کلیدی : معنویت در محیط کار ابعاد معنویت در محیط کار پایان نامه معنویت در محیط کار مولفه های معنویت در محیط کار پیش فرض…

  • تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

    تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت…

  • پاورپوینت آشنایی با بازیافت کاغذ و اهمیت آن

    پاورپوینت آشنایی با بازیافت کاغذ و اهمیت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بازیافت کاغذ و اهمیت آن جهت رشته محیط زیست در قالب 13 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با…

  • ضرورت و اهمیت تربیت دینی و بررسی اهداف و ویژگی های آن

    ضرورت و اهمیت تربیت دینی و بررسی اهداف و ویژگی های آن کلمات کلیدی : پایان نامه تربیت دینی ویژگیهای تربیت دینی روش آموختن دین به فرزند مراحل پذیرش دین در فرزند     ضرورت و اهمیت تربیت دینی تعریف عملیاتی…

  • پاورپوینت تعادل اب و الکترولیت

    پاورپوینت تعادل اب و الکترولیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعادل اب و الکترولیت جهت رشته فیزیک در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         بزرگترین تنظیم…

  • پاورپوینت پروسه طراحی مدارات دیجیتال

    پاورپوینت پروسه طراحی مدارات دیجیتال رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروسه طراحی مدارات دیجیتال جهت رشته برق و الکترونیک در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       الگوريتم…

  • پاورپوینت تعریف خشم و واکنش لحظه اولیه

    پاورپوینت تعریف خشم و واکنش لحظه اولیه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف خشم و واکنش لحظه اولیه جهت رشته روانشناسی در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت

    گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت طراحی وب سایت بانک اطلاعاتی سایت طراحی سایت با نرم افزار برنامه نویسی سایت با زبانهای برنامه نویسی ASPNet HTML دانلود گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت دانلود…

  • پاورپوینت اقدامات درمانی در درمان مسمومیتها

    پاورپوینت اقدامات درمانی در درمان مسمومیتها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اقدامات درمانی در درمان مسمومیتها جهت رشته پرستاری در قالب 59 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       درمورد…

  • دانلود تحقیق در مورد کیفیت زندگی و سلامت docx

    دانلود تحقیق در مورد کیفیت زندگی و سلامت docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی کیفیت زندگی و سلامت با فرمت docx در قالب 48 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پایان نامه امنیت در رایانش ابری

    پایان نامه امنیت در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه راهکارهای امنیتی در رایانش ابری…

  • کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو و حل المسائل

    کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو و حل المسائل رفتن به سايت اصلي کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو به تعداد 520 صفحه pdf + 98 صفحه حل المسائل با فرمت pdf (دست نویس دانشجو از مباحث کلاس) بدون شک یکی از…

  • کتاب اندیکاتورهای رایج (1)

    کتاب اندیکاتورهای رایج (1) رفتن به سايت اصلي همه ما بارها و بارها از اصطلاح اسیلاتور و اندیکاتور استفاده کردیم حتی گاها به اشتباه آن ها رو مترادف فرض و به جای یک دیگر به کار برده ایم. همین اشتباه…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان پیران های شیمی

    پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان پیران های شیمی پیران پیریمیدین تركیبات آلی مشتقات نوینی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی پیران های شیمی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان پیران های شیمی…

  • پاورپوینت ارائه انسولین

    پاورپوینت ارائه انسولین پاورپوینت انسولین insulin ارائه دیابت مکانیسم انسولین ساختار انسولین قند گلوکز پپتید پپتاید دیابت نوع 1 دیابت نوع 2 تحقیق مقاله پروژه خون گلوکز خون هورمون رفتن به سايت اصلي با سلام در این پاورپوینت 24 اسلایدی…

  • پاورپوینت آشنایی با مبحث ترموديناميک

    پاورپوینت آشنایی با مبحث ترموديناميک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبحث ترموديناميک جهت رشته فیزیک در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ترمودینامیک (به…

  • پاورپوینت منابع انسانی و تسهیل یادگیری

    پاورپوینت منابع انسانی و تسهیل یادگیری پاورپوینت نظام اداری چیست پاورپوینت نظام اداری کارآمد پاورپوینت نظام اداری در ایران پاورپوینت تحول نظام اداری ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت منابع انسانی و تسهیل یادگیری جهت رشته مدیریت در قالب…

  • مشخصه های تبلیغات موبایلی و عوامل موثر برای استفاده از آن

    مشخصه های تبلیغات موبایلی و عوامل موثر برای استفاده از آن کلمات کلیدی : تعاريف تبليغات موبايلي تاریخچه تبليغات در ايران تحقیق در مورد تبليغات موبايلي خصوصیات موبايل به عنوان ابزار  تبليغاتي عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات موبایل آمیخته…

  • پروژه و پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting))

    پروژه و پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting)) تزریق با فشار بالا جت گروتینگ تزریق در خاک دانلود پایان نامه اصلاح خاک با تزریق دانلود پایان نامه بهسازی خاک با تزریق روشهای…

  • مبدل های حرارتی

    مبدل های حرارتی مبدل گرمایی مبدل حرارتی انتقال حرارت دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مهنئسی مکانیک دانلود مقالات مکانیک مبدل های حرارتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک مبدل های حرارتی   * آزمایش مبدل های حرارتی در قالب…

  • موجبات پیدایش غرر در معامله

    موجبات پیدایش غرر در معامله غرر در مبيع غرر در ثمن غرر در معامله ارکان غرر در معامله غرر در شرط معامله پایان نامه غرر در معامله چگونگی رفع غرر از مورد معامله غرر از جهت اوصاف مورد معامله ضابطه…

  • دانلود پاورپوینت روانشناسی کودک

    دانلود پاورپوینت روانشناسی کودک پاورپوینت در مورد روانشناسی کودک پاورپوینت روانشناسی کودکان و نوجوانان پاورپوینت درک رفتارهای کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی کودک جهت رشته روانشناسی در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • نقش تعاونیها در ایجاد تحول

    نقش تعاونیها در ایجاد تحول کار شرافتمندانه گردهمایی آزاد كوپاك نقش تعاونیها در ایجاد تحول كمیته ترویج و توسعه تعاونیها گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانهآیا تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند؟ رفتن به سایت اصلی گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانه:آیا تعاونی…

  • پاورپوینت هدف گذاری در سازمان و ارزیابی عملکرد

    پاورپوینت هدف گذاری در سازمان و ارزیابی عملکرد پاورپوینت هدف گذاری در سازمان و ارزیابی عملکرد هدف گذاری در سازمان و ارزیابی عملکرد نقش هدف گذاري تئوري هدف گذاري انگيزش مديريت بر مبناي هدف (MBO) سيستم هاي ارزيابي عملکرد سوالات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی ادبیات نظری کمال گرایی چارچوب نظری کمال گرایی فصل دوم پایان نامه کمال گرایی دانلود مبانی نظری کمال گرایی پیشینه کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال…

  • پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب

    پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب دانلود پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب دانلود پاورپوینت درمورد مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تبلیغات شفاهی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تبلیغات شفاهی فصل دوم پایان نامه تبلیغات شفاهی مبانی نظری تبلیغات شفاهی پیشینه تحقیق تبلیغات شفاهی پیشینه داخلی تبلیغات شفاهی پیشینه خارجی تبلیغات شفاهی پیشینه پژوهش تبلیغات شفاهی پیشینه نظری تبلیغات شفاهی ادبیات…

  • دانلود پاورپوینت نیروگاه خورشیدی و اقتصاد

    دانلود پاورپوینت نیروگاه خورشیدی و اقتصاد پاورپوینت نیروگاه خورشیدی و اقتصاد پاورپوینت تحلیل نیروگاه خورشیدی و اقتصاد پاورپوینت درباره اقتصاد نیروگاه خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نیروگاه خورشیدی و اقتصاد در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت فناوری تولید زعفران

    پاورپوینت فناوری تولید زعفران دانلود پاورپوینت فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش کشت و تولید زعفران پاورپوینت چگونگی زراعت و تولید زعفران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فن آوری تولید زعفران جهت رشته کشاورزی در…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جرات ورزی یا ابراز وجود

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جرات ورزی یا ابراز وجود کلمات کلیدی : مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز…