مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

 

 

تعریف عملکرد 
عملکرد، استفاده مؤثر و کارآمد از ورودی ها یا منابع برای تولید یا ارائه خروجی هاست. ورودی ها یا نهاد ها، منابعی (نظیر انرژی، مواد اولیه، سرمایه و نیروی کار) هستند که برای خلق خروجی یا ستاده (که عبارت است از کالاهای تولید شده با خدمات ارائه شده توسط یک سازمان) استفاده می شود؛ به دیگر سخن عملکرد عبارت است از به دست آوردن حداکثر سود ممکن با بهره گیری و استفاده  بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان و … به منظور ارتقای رفاه (تانگن ، 2005: 67).

 

اکتون و گولدون  عملکرد را نسبت برون داد واقعی به منابع مورد انتظار می دانند و آفتالیون  عملکرد را نسبت بازده به مقدار عوامل تولید و مصرف می داند(کاسکیو ، 1992: 49). و میچل و همکارانش  عملکرد را ارزش افزوده به درون داد عوامل تولید می دانند. نیلی  عملکرد را برون داد هر  ساعت کاری می داند که عامل اصلی در تعیین متوسط زندگی افراد است. پلاس و لوئیز  معتقداند عملکرد یعنی اینکه با چه مقدار و با چه کیفیتی، از منابع صرف شده در سازمان کالا تولید می کنیم؛ یعنی با منابع کمتر، کالای با کیفیت را تولید کنیم. سومانث  عملکرد را مقایسه بین عوامل درون داد فیزیکی با عوامل برون داد فیزیکی می داند. کلی و کاپلان   عملکرد را کارایی و اثر بخشی و به عبارتی نسبت زمان ارزش افزوده به کل زمان می دانند. داونپورت و همکارانش  عملکردرا کیفیت ، کارایی و سودمندی تعریف می کنند.

 

 

 

2-21. مفهوم عملکردعملکرد مفهومي است كه براي نشان دادن نسبت برون داد يك فرد، واحد و سازمان به كار گرفته مي شود هر چه عملکرد يك سازمان بيشتر باشد هزينه توليد واحد كار در آن كمتر خواهد بود. در جهان پر رقابت امروز اگر بخواهيم عملکرد سازمان محل كار خود را افزايش دهيم بايد با نيروي انساني كمتر، سرمايه كمتر، زمان كمتر، فضاي كمتر و به طور كلي با منابع كمتر، توليد بيشتري داشته باشيم. عملکرد يك سازمان بيش از هر عامل ديگر به دانش، مهارتها، توانائي ها، نگرش ها و رفتار كاركنان آن بستگي دارد. بين دو عامل ب عملکرد و كيفيت كار همبستگي مثبت وجود دارد و براي شناخت بهتر مفهوم عملکرد لازم است با تعريف كيفيت كار آشنا شويم. كيفيت شامل وجوهي از كالاها و خدمات است كه پاسخگوي نيازهاي مصرف كننده و تأمين كننده درآمد است. نكته قابل توجه آن است كه كيفيت يك كالا در بالاترين و قيمت آن در پايين ترين سطح ممكن باشد (ساعتچي، 1378، 29). براي درك مفهوم ارزشيابي عملكرد بايستي ابتدا مفهوم عملكرد را دريابيم. عملكرد به درجه انجام وظايفي كه شغل يك كارمند را تكميل مي‌كند اشاره دارد (بايرز و رو ، 2008: 216). 

 

و نشان مي‌دهد كه چگونه يك كارمند الزامات يك شغل را به انجام مي‌رساند. عملكرد اغلب با «تلاش» كه اشاره به صرف انرژي دارد يكسان تلقي مي‌شود، اما عملكرد براساس نتايج فعاليت‌ها اندازه‌گيري مي‌شود. براي مثال يك دانشجو ممكن است تلاش زيادي را در آماده شدن براي آزمون بكار گيرد اما نمره كمي دريافت كند در اين مورد تلاش زيادي صورت گرفته اما عملكرد پايين بوده است. به عقيده بايرز ورو (2008: 217) عملكرد افراد در يك موقعيت مي‌تواند به عنوان نتيجه ارتباط متقابل بين: 

الف) تلاش،  
 ب) توانايي‌ها 
و ج)ادراكات نقش تلقي شود.

 

 

” تلاش”، كه از برانگيختگي نشأت مي‌گيرد اشاره به ميزان انرژي (فيريكي يا ذهني) كه يك فرد در انجام وظيفه استفاده مي‌كند دارد.” توانايي‌ها”، ويژگي هاي شخصي مورد استفاده درانجام يك شغل هستند و” اداراكات نقش” به مسيرهايي كه افراد باور دارند بايستي      تلاش هايشان را در جهت انجام شغلشان هدايت كنند، اشاره مي‌كند. نو و ديگران  (2008، 345) عملكرد را ناشي از ويژگي هاي شخصي، مهارت‌ها و نظير آن مي‌دانند همانطور كه شكل 1. نشان مي‌دهد اين ويژگي ها از طريق رفتار كاركنان به نتايج عيني تبديل مي‌شوند.در واقع كاركنان تنها در صورتي كه دانش، مهارت‌ها، توانايي‌ها و ساير ويژگي هاي ضروري براي انجام يك شغل را داشته باشند مي‌توانند رفتارشان را نشان دهند. مورن در تعریفی ارزیابی عملکرد را فرایندی می داند که به وسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی مورد سنجش قرار می گیرد. ارزیابی عملکرد فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد(سعادت، 1386).

 ارزیابی عملکرد فرایندی است رسمی که کارگر را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(رحیمی، 1385: 36). ارزیابی به معنای سنجش مقدار و چگونگی بهره وری یک فرد و قضاوت در بارۀ آن است(کریمی، 1385: 25). ارزیابی عملکرد عبارت است از بررسی قوت ها و ضعف های مرتبط با کار یک فرد یا یک گروه در یک سازمان(نجف بیگی، 1387: 96). ارزیابی عملکرد عبارت است از روش رسمی تشخیص خصوصیات کارکنان بر اساس بازخور مثبت یا منفی از نتایج عملکرد افراد در چگونگی وظایف می باشد(سید جوادین، 1381). ارزیابی عبارت است از سنجش نسبی عملکرد فرد در رابطه با نحوه انجام کار مشخص در یک دوره زمانی معین،در مقایسه با استاندارد انجام کار و همچنین تعیین استعداد و    ظرفیت های بالقوه فردبه منظور برنامه ریزی در جهت به فعلیت در آوردن آنها(حاجی شریف،1371 : 165).ارزیابی عملکرد عبارت است از سنجش و قضاوت در رفتارها، شایستگی و لیاقت فردی در انتصابات شغلی(سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دستورالعمل اجرایی ارزشیابی کارکنان و مدیران، 871/الف/121،  مورخ 1/7/1372). 

 

 

ارزيابي عملكردارزيابي عملكرد فرايندي است كه به‌وسيله آن، كار كاركنان در فواصلي معين و به‌طور رسمي مورد بررسي و سنجش قرار مي‌گيرد. به‌بياني ديگر، روش رسمي تشخيص خصوصيات كاركنان، براساس بازخورد مثبت يا منفي حاصله از نتايج عملكرد افراد در چگونگي انجام وظايف را ارزيابي عملكرد مي‌گويند (سيد جوادين، 1387) مديران در سال‌هاي گذشته، ارزيابي عملكرد را تنها به‌منظور كنترل كار كاركنان انجام مي‌دادند، اما امروزه اين ارزيابي، كاربردي بسيار فراتر از كنترل كاركنان دارد و هدف اصلي آن، افزايش كارايي، اثربخشي و بهبود بهره‌وري سازمان است، نه توبيخ و تنبيه كاركنان ضعيف. ارزيابي عملكرد، فرايند ارزيابي چگونگي انجام كارها در مقايسه با مجموعه‌اي از استانداردها و سپس ارائه اين اطلاعات به كاركنان است.
در كشور ما مبدأ توجه به ارزشيابي از سال 1332 با تدريس در مؤسسه علوم اداري آغاز شد. در سال 1345 وزارتخانه‌ها با تصويب قانون جديد استخدام كشوري، براساس ماده 28 و 41 قانون مكلف شدند در فواصل معين، شايستگي و استعداد مستخدمان را مورد بررسي قرار داده و نتيجه را در پرونده پرسنلي آنها منعكس سازند. پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و تصويب قانون نظام هماهنگ، به موضوع ارزشيابي كاركنان توجه بيشتري مبذول شد.

 

 

2-26. تعريف ارزيابي عملكرد ارزيابي عملکرد فرايندی است رسمي که کارکنان را از بازخورد تشخيصي نتايج عملکرد شغلي شان آگاه مي کند و به آنها کمک مي کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند (کاپلان و نورتن، 1388: 149). به عبارتی دیگر؛ ارزيابي عملكرد عبارت است از تعيين درجه كفايت و لياقت كاركنان، ‌از لحاظ انجام وظايف محوله و قبول مسووليت ها در سازمان كه اين ارزيابي بايد به طور عيني و سيستماتيك انجام گيرد(قلیانی و همکاران ، 1997: 37). ارزيابي اثر بخش عملكرد منابع انساني موضوعي است كه فكر بسياري از مديران را به خود جلب كرده است. اغلب آنان به دنبال رويكرد يا راهكار عملي هستند ازطريق آن بتوانند عملكرد كاركنان خود را بهبود بخشيده و زمينه ها ي رشدو تعالي را فراهم ساخته و بر مزيتهاي رقابتي خود بيفزايند .

 

اثر بخشي ارزيابي عملكرد،حمايت همه جانبه آنان از برنامه-هاي ارزيابي عملكرد، مشاركت دادن كاركنان در برنامه هاي ارزيابي،  بررسي عيني و منصفانه عملكرد  كاركنان و  تدوين برنامه عملي براي ايجاد زمينه هاي بهبود عملكرد و زدودن عوامل استرس زا  د ر ارزيابي بستگي دارد(کریمی، 1385: 22).
  از اطلاعاتي كه در نتيجه ارزيابي عملكرد حاصل  مي شود مي توان در امور همچون : برنامه ريزي نيروي انساني، كارمند يابي و انتخاب،  تعيين روايي آزمون هاي استخدامي ، آموزش و تربيت كاركنان ؛ تعيين مسير شغلي؛‌ حقوق و مزايا و نهايتاً شناخت استعدادهاي بالقوه  كاركنان ، استفاده كرد . يك برنامه يا روش ارزيابي عملكرد، هنگامي موفق و موثر خواهد بود كه انعطاف پذير بوده و بتواند همگام با واقعيات و متناسب با تغييرات سازماني و محيطي د رآن تغييراتي ايجاد كرد(کاظمی، 1381: 94). 

 

 

 

 2-27.  اهداف ارزیابی عملکرداگر چه مفهوم مديريت عملكرد، مفهوم جديدي به حساب مي‌آيد، اما ارزشيابي عملكرد طي چند دهه گذشته از جمله بحث انگيزترين خدمات پرسنلي و فعاليت‌هاي مديريتي بوده است و مي‌توان گفت كه مديريت عملكرد با مطرح ساختن مجموعه‌اي از ديدگاه‌ها و برانگيختن احساسات گوناگون، يكي از پيچيده‌ترين فعاليت‌ها و فرآيندهاي مديريت منابع انساني است.در بسياري از سازمان ها، ارزشيابي عملكرد، بخش جدايي ناپذير برنامه‌هاي مديريت منابع انساني و ابزار بسيار كارآمد در توسعه حرفه‌اي محسوب مي‌شود و براي مقاصد متعددي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به عقيده برناردين  (2003 : 144) اطلاعات حاصل از اندازه‌گيري عملكرد بطور گسترده‌اي براي؛ جبران خدمت، بهبود عملكرد و مستندسازي بكار مي‌رود.

 

همچنين مي‌توان از آن درتصميمات مربوط به كاركنان (نظير: ارتقاء، انتقال، اخراج و انفصال از خدمت)، تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي، توسعه كاركنان، تحقيق و ارزشيابي برنامه، استفاده نمود. ايوانسويچ  (2007 : 253) اهداف ارزشيابي كاركنان را در: توسعه كاركنان، ايجاد انگيزه، برنامه‌ريزي نيروي انساني و استخدام و ايجاد ارتباطات مؤثر بين كاركنان و سرپرستان برشمرده است. اسنل و بولندر  (2007، : 333) و نو و ديگران( 2008 : 347) نيز اهداف ارزشيابي كاركنان را به 2 دسته اهداف توسعه‌اي و اهداف اداري- اجرايي تقسيم كرده‌اند

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-20. تعریف عملکرد    37
2-21. مفهوم عملکرد    38
2-22. انواع عملکرد    40
2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام    41
2-24. جلوه های عملکرد    41
2-25. ارزيابي عملكرد    42
2-26. تعريف ارزيابي عملكرد    42
2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد    43
2-28. رويكردها و روش هاي ارزشيابي عملكرد    44
2-29. فواید ارزیابی عملکرد    45
2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد    46
2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف    47
2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران    47
2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا    47
2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا    48
2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان    49
 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن    49
2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام    50
2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث    50
2-32-2. ارزشیابی در جهان    51
2-32-3. ارزشیابی در ایران    52
2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد    52
2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی    54
 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد    56
2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد    57
2-36-1. جمع آوری اطلاعات    57
2-36-2. ارزیابی و سنجش    57
2-36-3.  اقدامات اصلاحی    57
2-36-4. شبکه ارتباطی    57
2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد    57
2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی    57
2-37-2.کارمند یابی و انتخاب    58
2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان    58
2-37-4. تعیین مسیر شغلی    58
2-37-5. حقوق و مزایا    58
2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان    59
2-38.  كاربردهاي ارزيابي عملكرد    60
 2-38-1. كاربردهاي مديريتي    60
2-38-2.  كاربردهاي پرورشي    61
2-39. بازخورد ارزيابي عملكرد    61
 2-40. مديريت عملكرد كارآمد    62
2-41. ارزيابي چندگانه يا 360 درجه    62
2-42. مديريت بر مبناي هدف    63
2-43. فرايند مديريت بر مبناي هدف شامل چهار مرحله است    64
 2-44. عملکرد  نیروی انسانی    65
2-45. نقش عملکرد در سازمان ها    65
2-46. اهميت عملکرد در سازمان هاي كشور    66
2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان    66
2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد    68
2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نيروي كار    70
2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد    71
2-51. شاخص هاي عملکرد    73
2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد    74
2-53. بررسي نقش سيستم ارزيابي عملكرد كاركنان در بهسازي نيروي انساني    74
2-54. نقش عوامل رفاهي در ارتقاي عملکرد نيروي انساني    75
2-55. نقش مديريت در بهبود عملکرد کارکنان    75
2-56. راه هاي بهبود عملکرد    76
2-57. خطاهاي بالقوه در سيستم‌هاي ارزشيابي عملكرد    76
2-58. عوامل و ويژگي هاي موثر بر اثربخشي سيستم‌هاي ارزشيابي عملكرد    79
2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد    80
2-60. ارزيابي بر اساس مديريت برمبناي هدف    81
2-61. مزايا ي نظام ارزيابي عملكرد    82
2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد    83
2-63. مشكلات ارزيابي عملكرد    84
2-63-1. عينيت نداشتن    84
2-63-2. تعميم    84
2-63-3. سختگيري، تساهل يا محافظه كاري    84
2-63-4. تازگي    85
2-63-5. مقايسه    85
2-63-6. محاكمه بجاي ارزيابي    85
2-63-7. تعصبات شخصي ارزياب    85
2-63-8.  پايان سخن    86
2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد    86
2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد    87
2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا    88
2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد    88
2-67-1. روش امتیازبندی    88
2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم    89
2-67-3. روش‌های غیر متدوال    90
2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان    90
2-67-5. خطای هاله‌ای    91
2-67-6. عامل سنجی    92
2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف    92
2-67-8. روش توصیفی    92
2-67-9. روش قیاسی    92
2-67-10. روش درجه بندی    92
2-67-11. مقایسه دو به دو    92
2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد    93
2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد    93
2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان    94
2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد    97
2-72. فرایند ارزیابی عملکرد    98
2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد    99
2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد    99
2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی    99
2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی    99
2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره    100
2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد    100
2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام    100
2-74-1-1. جلوگیری از خطا    100
2-74-1-2. پیشگیری از فساد    100
2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات    101
2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها    101
2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت    101
2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری    101
2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر    102
2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی    102
2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان    102
2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم    103
2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف    103
2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان    103
2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب    103
2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد    104
2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد    104
2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان-های دولتی    105
2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد    105
2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران    108
2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج    121
2-82. مدل تحلیلی تحقیق    122
منابع

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

  • پاورپوینت درمان شناختی - رفتاری افسردگی

    پاورپوینت درمان شناختی - رفتاری افسردگی پاورپوینت درمان شناختی - رفتاری پاورپوینت درمان افسردگی پاورپوینت درباره درمان افسردگی پاورپوینت انواع درمان افسردگی پاورپوینت رویکرد شناختی - رفتاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان شناختی - رفتاری افسردگی جهت رشته…

  • دانلود پاورپوینت مجتمع تجاری و رفاهی ستاره پارس

    دانلود پاورپوینت مجتمع تجاری و رفاهی ستاره پارس پاورپوینت معماری مدرن پاورپوینت معماری ایران دانلود پاورپوینت در مورد معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مجتمع تجاری و رفاهی ستاره پارس جهت رشته معماری در قالب 16 اسلاید و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی 2 کلمات کلیدی : مبانی نظری مهارت های اجتماعی ادبیات نظری مهارت های اجتماعی چارچوب نظری مهارت های اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارت های اجتماعی…

  • دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی مولکولی

    دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی مولکولی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی مولکولی جهت رشته شیمی در قالب 179 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       جذب نور توسط…

  • پروژه سیستم کامل حسابداری با اکسل

    پروژه سیستم کامل حسابداری با اکسل رفتن به سايت اصلي عنوان: پروژه سیستم کامل حسابداری با اکسل فرمت: excel دسته: حسابداری این پروژه یک نمونه سیستم کامل حسابداری بوده که با نرم افزار اکسل پیاده سازی شده است. این فایل…

  • پاورپوینت آشنایی با دستگاه عضلانی اسکلتی و عوارض آنها

    پاورپوینت آشنایی با دستگاه عضلانی اسکلتی و عوارض آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با دستگاه عضلانی اسکلتی و عوارض آنها جهت رشته پزشکی در قالب 54 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • فصل سوم پایان نامه سرسختی روانشناختی

    فصل سوم پایان نامه سرسختی روانشناختی کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی پایان نامه سرسختی روان شناختی فصل سوم پایان نامه…

  • پاورپوینت بررسی نظریه های هوش

    پاورپوینت بررسی نظریه های هوش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی نظریه های هوش جهت رشته روانشناسی در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نظریه‌های هوش در طول…

  • پرسشنامه اثر بهبود روابط مدیر ارتباط با مشتری در خلق رضایت و اعتماد مشتریان ارزنده بانکداری جامع

    پرسشنامه اثر بهبود روابط مدیر ارتباط با مشتری در خلق رضایت و اعتماد مشتریان ارزنده بانکداری جامع پرسشنامه بهبود روابط مدیر ارتباط با مشتری پرسشنامه خلق رضایت و اعتماد مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه اثر بهبود روابط…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای 76 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای 76 صفحه فصل دوم پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای مبانی نظری آموزش های فنی و حرفه ای پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای پیشینه…

  • طراحی،اجرا و مدیریت سیستم های آبیاری در کشاورزی

    طراحی،اجرا و مدیریت سیستم های آبیاری در کشاورزی طراحی،اجرا و مدیریت سیستم های آبیاری در کشاورزی مدیریت اجرا و نگهداری سیستم های آبیاری سیستم های آبیاری فعالیت های ترویجی كشاورزی حوزه آبیاری مدیریت سیستم های آبیاری طراحی سیستم های آبیاری…

  • دانلود تحقیق ناسیونالیستی و مبانی نظری آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ناسیونالیستی و مبانی نظری آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ناسیونالیستی و مبانی نظری آن با فرمت docx در قالب 71 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی

    پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحقیق تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحول اداری پاورپوینت تحول اداری تعریف مدیریت دولتی نوین مبانی تئوریک و فلسفه…

  • پاورپوینت معماری Server side

    پاورپوینت معماری Server side پاورپوینت فن آوریWeb-GIS پاورپوینت کاربردهای WEB-GIS پاورپوینت استفاده کنندگان از WEB-GIS پاورپوینت طراحی WEB-GIS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری Server side جهت رشته کامپیوتر در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت بررسی انواع سقف های ساختمانی

    پاورپوینت بررسی انواع سقف های ساختمانی پاورپوینت بررسی انواع سقف های ساختمانی بررسی انواع سقف های ساختمانی تحقیق انواع سقف های ساختمانی مقاله انواع سقف های ساختمانی سقف چوبی سقف طاق ضربی سقف تیرچه بتني و بلوک سقف تیرچه فلزي…

  • پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران

    پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران کلمات کلیدی : پرسشنامه بلوغ حرفه ای پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز و همکاران دانلود پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز…

  • پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن

    پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن جهت رشته ی پزشکی در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       استامینوفن…

  • پاورپوینت آشنایی با اثرات آنفولانزا در بارداری و شیردهی

    پاورپوینت آشنایی با اثرات آنفولانزا در بارداری و شیردهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اثرات آنفولانزا در بارداری و شیر دهی جهت رشته پزشکی در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت کندوان کندویی در دل کوه ها

    دانلود پاورپوینت کندوان کندویی در دل کوه ها پاورپوینت کندوان پاورپوینت کندویی در دل کوه ها پاورپوینت کندوان در دل کوه ها پاورپوینت کوه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کندوان کندویی در دل کوه ها در قالب 30 اسلاید…

  • پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی

    پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی به تعداد 16 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو منبع مناسب برای مرور…

  • پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی

    پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی تحقیق درمورد پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و…

  • پاورپوینت پیشینه و تاریخ باغ سازی و توسعه آن

    پاورپوینت پیشینه و تاریخ باغ سازی و توسعه آن پاورپوینت باغ سازی ایرانی پاورپوینت انواع سبک باغ سازی پاورپوینت انواع باغ در معماری پاورپوینت انواع باغ ایرانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه ای از تاریخ باغ سازی جهت…

  • پاورپوینت اموزش از راه دور

    پاورپوینت اموزش از راه دور پاورپوینت آموزش از راه دور پاورپوینت آموزش از راه دور چیست پاورپوینت آموزش از راه دور صبا پاورپوینت آموزش سنجش از دور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اموزش از راه دور جهت رشته آموزشی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی دانلود مبانی نظری توانمندسازی پیشینه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بررسی خطرات شغلی و مفهوم ایمنی اداره

    پاورپوینت بررسی خطرات شغلی و مفهوم ایمنی اداره رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی خطرات شغلی و مفهوم ایمنی اداره جهت رشته گوناگون در قالب 66 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت آشنایی با آب و الکترولیت ها در بدن

    پاورپوینت آشنایی با آب و الکترولیت ها در بدن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با آب و الکترولیت ها در بدن جهت رشته پزشکی در قالب 34 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت آموزشی شیوه های برقراری ارتباط با نوجوانان

    پاورپوینت آموزشی شیوه های برقراری ارتباط با نوجوانان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی شیوه های برقراری ارتباط با نوجوانان جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری تحصیلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری تحصیلی فصل دوم پایان نامه سازگاری تحصیلی مبانی نظری سازگاری تحصیلی پیشینه تحقیق سازگاری تحصیلی پیشینه داخلی سازگاری تحصیلی پیشینه خارجی سازگاری تحصیلی پیشینه پژوهش سازگاری تحصیلی پیشینه نظری سازگاری تحصیلی ادبیات نظری سازگاری…

  • پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

    پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار دانلود پاورپوینت استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار خصوصيات سيستم مديريتي در مراحل چرخه عمر محصول اهداف بازاریابی در مرحله افول استراتژی های مرحله افول بازار متغیرهای وضعیتی استراتژی برداشت استراتژی عوامل آمیخته…

  • پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل

    پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل جهت رشته ی حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت کلیاتی درباره مدیریت

    پاورپوینت کلیاتی درباره مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیاتی درباره مدیریت جهت رشته ی مدیریت در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       رهيافت‌های سنتی: كه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی مبانی نظری هویت ملی پیشینه تحقیق هویت ملی پیشینه داخلی هویت ملی پیشینه خارجی هویت ملی پیشینه پژوهش هویت ملی پیشینه نظری…

  • تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

    تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل یادگیری سازمانی پویایی محیطی عملکرد سازمانی پایان نامه ارشد تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط رفتن به سایت…

  • پاورپوینت درمان های استنباط گرا ، درمان راه حل مدار و داستان درمانی اينسوكيم برگ

    پاورپوینت درمان های استنباط گرا ، درمان راه حل مدار و داستان درمانی اينسوكيم برگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان های استنباط گرا ، درمان راه حل مدار و داستان درمانی اينسوكيم برگ جهت رشته ی روان شناسی…

  • وضعیت تصرفات حقوقی مالک در دوران تزلزل مالکیت در حقوق ایران و فقه اسلام

    وضعیت تصرفات حقوقی مالک در دوران تزلزل مالکیت در حقوق ایران و فقه اسلام کلمات کلیدی : مفهوم مالکیت متزلزل مصادیق مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل مالکیت متزلزل در…