مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
طرّاحی مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانی

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن  (BSC) و رتبه بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84
2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153
 

  • پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در سوریه و بررسی آثار پیشگامان این عرصه

    پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در سوریه و بررسی آثار پیشگامان این عرصه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ادبیات کودک در سوریه پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در…

  • پاورپوينت وضعيتهای مختلف بيشينه تاريخي ايل بويراحمد

    پاورپوينت وضعيتهای مختلف بيشينه تاريخي ايل بويراحمد دانلود پاورپوينت وضعيت سياسی بيشينه تاريخي ايل بويراحمد دانلود پاورپوينت وضعيت اقتصادی بيشينه تاريخي ايل بويراحمد دانلود پاورپوينت در مورد وضعيتهای مختلف بيشينه تاريخي ايل بويراحمد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت وضعيت…

  • عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

    عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در بانک عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت…

  • پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی

    پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پاورپوینت مدیریت رفتار شناسی و سازمانی دانلود پاورپوینت مدیریت رفتاری پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی دهی آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی جهت رشته ی مدیریت در قالب 11 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت (SWF (Small Web Flash

    پاورپوینت (SWF (Small Web Flash پاورپوینت اجرای فایل swf در ویندوز پاورپوینت فرمت swf چیست پاورپوینت اجرای فایل های swf در ویندوز 7 پاورپوینت برنامه فلش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت (SWF (Small Web Flash جهت رشته مهندسی کامپیوتر…

  • پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري

    پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري تعريف واحد کسب و کار استراتژيک (SBU) مدل‌هاي مديريتي بنگاه بنگاه مالي هولدينگ (استراتژي و مراقبت) مادر (مشارکت فعال…

  • کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

    کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر…

  • دانلود پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران با روایی و پایایی

    دانلود پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران با روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس تنهایی احساس تنهایی آشر پرسشنامه تنهایی آشر پرسشنامه احساس تنهایی آشر پرسشنامه احساس تنهایی کودکان پرسشنامه ی احساس تنهایی پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران…

  • دانلود تحقیق ارتباطات سازمانی و انواع آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ارتباطات سازمانی و انواع آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ارتباطات سازمانی و انواع آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

    بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی…

  • دانلود پاورپوینت فنون تست زنی

    دانلود پاورپوینت فنون تست زنی پاورپوینت تست زنی پاورپوینت روش تست زنی دانلود پاورپوینت تست زنی پاورپوینت فنون تست زنی پاورپوینت روش های تست زنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فنون تست زنی جهت رشته کنکور در 26 اسلاید…

  • دانلود تحقیق افت تحصیلی و پژوهش های مرتبط با آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق افت تحصیلی و پژوهش های مرتبط با آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی افت تحصیلی و پژوهش های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 63 صفحه ورد بصورت کامل…

  • دانلود پاورپوینت مبانی شی گرایی

    دانلود پاورپوینت مبانی شی گرایی پاورپوینت مبانی شی گرایی پاورپوینت اصول شی گرایی پاورپوینت مفاهیم شی گرایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی شی گرایی جهت رشته IT در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

    مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

  • بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی

    بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی ورق FRP صفحات کامپوزیتی دانلود مقاله تیرهای بتن آرمه تقویت شده دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی دانلود مقالات مهندسی…

  • دانلود تحقیق تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک

    پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک پاورپوینت آزمایشهای مکانیک خاک پاورپوینت انواع آزمایشهای خاک پاورپوینت آزمایشهای شیمیایی خاک پاورپوینت آزمایش های تیپ مکانیک خاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه پژوهش هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی فصل دوم…

  • دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار متلب

    دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار متلب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار متلب جهت رشته کامپیوتر در47 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       MATLAB نرم افزاری برای…

  • پیشینه تحقیق مدیریت خشم

    پیشینه تحقیق مدیریت خشم کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت خشم پیشینه تحقیق مدیریت خشم پیشینه داخلی مدیریت خشم پیشینه خارجی مدیریت خشم پیشینه پژوهش مدیریت خشم پیشینه نظری مدیریت خشم ادبیات نظری مدیریت خشم چارچوب نظری مدیریت خشم فصل…

  • روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن

    روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی انواع مدل های سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده…

  • پاورپوینت بررسی روابط دختر و پسر و مراحل آن

    پاورپوینت بررسی روابط دختر و پسر و مراحل آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی روابط دختر و پسر و مراحل آن جهت رشته روانشناسی در قالب 72 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO

    پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO و کار با آن آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO رفتن به سايت…

  • پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

    پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در دانشگاه ها اهمیت مدیریت دانش در دانشگاه بررسی مدیریت دانش در دانشگاه اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه پایان نامه مدیریت…

  • پاورپوینت نکات نظارتی برای ناظرین

    پاورپوینت نکات نظارتی برای ناظرین پاورپوینت ناظرین پاورپوینت مهندس ناظر پاورپوینت نکات نظارتی پاورپوینت درمورد نکات نظارتی برای ناظرین دانلود پاورپوینت نکات نظارتی برای ناظرین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نکات نظارتی برای ناظرین جهت رشته معماری و عمران…

  • پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

    پاورپوینت حسابداری منابع انسانی پاورپوینت حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری پاورپوینت حسابداری منابع انسانی مقاله پاورپوینت حسابداری منابع انسانی ppt پاورپوینت حسابداری منابع انسانی و اخلاق پاورپوینت حسابداری منابع انسانی کتاب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری منابع…

  • دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین

    دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین پاورپوینت اختلالات روانی چیست پاورپوینت اختلالات روانی کودکان پاورپوینت اختلالات روانی و جرم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین جهت رشته روانشناسی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی اجتماعی فصل دوم پایان نامه سازگاری فردی اجتماعی مبانی نظری سازگاری فردی اجتماعی پیشینه تحقیق سازگاری فردی اجتماعی پیشینه داخلی سازگاری فردی اجتماعی پیشینه خارجی سازگاری فردی اجتماعی پیشینه پژوهش سازگاری فردی اجتماعی…

  • ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

    ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی پایان نامه کودکان خیابانی پایان نامه درباره کودکان کار پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی عملکرد سازمانهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 9

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 9 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

  • پاورپوینت روش کار برقگیر

    پاورپوینت روش کار برقگیر پاورپوینت تصاویر انواع برقگیر پاورپوینت برقگیر شاخکی پاورپوینت برقگیر میله ای پاورپوینت قیمت برقگیر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش کار برقگیر جهت رشته برق و الکترونیک در قالب 30 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود اتکایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود اتکایی مبانی نظری خود اتکایی مبانی نظری در مورد خود اتکایی دانلود مبانی نظری خود اتکایی پیشینه تحقیق در مورد خود اتکایی پیشینه تحقیق خود اتکایی دانلود پیشینه تحقیق خود اتکایی تاریخچه خود اتکایی…

  • پاورپوینت اثر فشار هیدرواستاتیک در نگهداری مواد غذایی

    پاورپوینت اثر فشار هیدرواستاتیک در نگهداری مواد غذایی پاورپوینت اثر فشار هیدرواستاتیک پاورپوینت هیدرواستاتیک پاورپوینت میکروارگانیسم ها پاورپوینت مواد غذایی پاورپوینت نگهداری مواد غذایی رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت اثر فشار هیدرواستاتیک در نگهداری مواد غذایی جهت رشته علوم…

  • دانلود پاورپوینت نه گفتن با مهارت جرات ورزی

    دانلود پاورپوینت نه گفتن با مهارت جرات ورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت نه گفتن جهت رشته ادبیات در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت کتاب مدیریت استرتژیک از دکتر فروزنده

    پاورپوینت کتاب مدیریت استرتژیک از دکتر فروزنده پاورپوینت کتاب مدیریت استرتژیک دکتر فروزنده پاورپوینت کتاب مدیریت استرتژیک پیام نور پاورپوینت مدیریت استراتژیک پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت استرتژیک از دکتر فروزنده جهت رشته…