مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

 

 

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

  مقدمه
در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد. (كاپلان، نورتون، 1386: 1).

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • پاورپوینت پساب تصفیه خانه فاضلاب و نقش آن در تولید محصولات کشاورزی

    پاورپوینت پساب تصفیه خانه فاضلاب و نقش آن در تولید محصولات کشاورزی پاورپوینت پساب تصفیه خانه فاضلاب دانلود پاورپوینت پساب تصفیه خانه فاضلاب پاورپوینت تصفیه خانه فاضلاب پاورپوینت تصفیه خانه پاورپوینت نقش پساب در تولید محصولات کشاورزی  رفتن به سايت…

  • پاورپوینت بررسی اهمیت بیماری سل و نقش جمعیت پناهندگان و مهاجرین کشورهای همسایه در برنامه سل

    پاورپوینت بررسی اهمیت بیماری سل و نقش جمعیت پناهندگان و مهاجرین کشورهای همسایه در برنامه سل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی اهمیت بیماری سل و نقش جمعیت پناهندگان و مهاجرین کشورهای همسایه در برنامه سل کشور جهت رشته…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرسودگی شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی شغلی دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی فصل دوم پایان نامه فرسودگی شغلی پیشینه داخلی فرسودگی شغلی پیشینه خارجی فرسودگی شغلی پیشینه پژوهش فرسودگی…

  • پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر

    پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر پاورپوینت اسپایدر شیشه سکوریت پاورپوینت روش اجرای نمای اسپایدر پاورپوینت شیشه اسپایدر چیست؟ پاورپوینت سیستم نمای اسپایدر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر جهت رشته معماری در قالب 43 اسلاید…

  • جانبازی در ایران و سازمان های متولی امور جانبازان

    جانبازی در ایران و سازمان های متولی امور جانبازان جانبازی درایران مشکلات مربوط به جانبازان سازمان های متولی امور جانبازان نقش ورزش در خودباوری جانبازان تحقیق درباره معلولیت جسمی و جانبازی نحوه خدمات رسانی به جانبازان در ایران تحقیق کامل…

  • پاورپوینت تحقيق و بررسی کاربرد های پردازش تصوير

    پاورپوینت تحقيق و بررسی کاربرد های پردازش تصوير پاورپوینت انواع پردازش تصویر پاورپوینت مراحل پردازش تصویر پاورپوینت پردازش تصویر دیجیتال پاورپوینت پردازش تصویر در پزشکی پاورپوینت مقاله پردازش تصویر پاورپوینت آموزش پردازش تصویر پاورپوینت الگوریتم های پردازش تصویر دیجیتال رفتن…

  • بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی…

  • دانلود تحقیق هویت و ابعاد آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق هویت و ابعاد آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی هویت و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • کتاب اقتصاد منطقه ای (تئوری و مدلها) دکتر مجید صباغ کرمانی ، فصل اول و دوم

    کتاب اقتصاد منطقه ای (تئوری و مدلها) دکتر مجید صباغ کرمانی ، فصل اول و دوم کتاب اقتصاد منطقه ای تئوری و مدلها دکتر مجید صباغ کرمانی رفتن به سایت اصلی کتاب اقتصاد منطقه ای (تئوری و مدلها) دکتر مجید…

  • پاورپوینت سندروم حاد کرونری

    پاورپوینت سندروم حاد کرونری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سندروم حاد کرونری جهت رشته پزشکی در قالب 125 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     وضعیتی است که در آن در…

  • شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

    شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران دانلود پایان نامه رشته حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران بازار سرمایه ایران شفافیت در بازار سرمایه ایران عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران رفتن…

  • کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

    کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان مبانی نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر…

  • دانلود پاورپوینت بهداشت مسکن و مسکن بهداشتی

    دانلود پاورپوینت بهداشت مسکن و مسکن بهداشتی پاورپوینت بهداشت مسکن پاورپوینت بهداشت پاورپوینت مسکن پاورپوینت مسکن بهداشتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت مسکن و مسکن بهداشتی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت کتاب حسابداری دولتی از دکتر باباجانی

    دانلود پاورپوینت کتاب حسابداری دولتی از دکتر باباجانی پاورپوینت کتاب حسابداری دولتی دکتر باباجانی پاورپوینت حسابداری دولتی چیست پاورپوینت کتاب حسابداری دولتی باباجانی پاورپوینت آموزش حسابداری دولتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب حسابداری دولتی از دکتر باباجانی جهت…

  • کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3

    کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 کلمات کلیدی : کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 رفتن به سایت اصلی کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم - مهتاب

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم - مهتاب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم - مهتاب به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری دغدغه مسیر شغلی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری دغدغه مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دغدغه مسیر شغلی مبانی نظری دغدغه مسیر شغلی پیشینه تحقیق دغدغه مسیر شغلی پیشینه داخلی دغدغه مسیر شغلی پیشینه خارجی دغدغه مسیر شغلی…

  • دانلود تحقیق درباره تئوری های انگیزش word

    دانلود تحقیق درباره تئوری های انگیزش word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تئوری های انگیزش با فرمت docx در قالب 51 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست…

  • پاورپوینت معماری یونان باستان

    پاورپوینت معماری یونان باستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری یونان باستان جهت رشته ی معماری در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هنردوره ی هندسی:به…

  • دانلود پاورپوینت کارگاه یک روزه مهندسی حسابداری و مدیریت هزینه

    دانلود پاورپوینت کارگاه یک روزه مهندسی حسابداری و مدیریت هزینه پاورپوینت کارگاه مهندسی حسابداری پاورپوینت کارگاه مدیریت هزینه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه یک روزه مهندسی حسابداری و مدیریت هزینه جهت رشته حسابداری در 43 اسلاید و با…

  • دانلود پاورپوینت دما

    دانلود پاورپوینت دما پاورپوینت دما پاورپوینت دمای طبیعی بدن پاورپوینت نحوه کارکرد دماسنج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دما  جهت رشته فیزیک در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت کتاب و درس اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند

    پاورپوینت کتاب و درس اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس اصول مدیریت آموزشی دکتر علی علاقه بند جهت رشته مدیریت در قالب 269 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع مدیریت بر سود

    پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع مدیریت بر سود کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت مدیریت بر سود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری…

  • پاورپوينت معرفی و تاریخچه باغ های ایرانی

    پاورپوينت معرفی و تاریخچه باغ های ایرانی پاورپوينت تاریخچه باغ ها دانلود پاورپوينت تاریخچه باغ ها پاورپوینت درباره تاریخچه باغ ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت معرفی و تاریخچه باغ های ایرانی جهت رشته تاریخ و باستان شناسی در…

  • ارزیابی حقوقی فروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمی و اثرات آن

    ارزیابی حقوقی فروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمی و اثرات آن اموال غیر منقول تنظیم سند رسمی فروش مال غیر منقول فروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق رفتن به سایت…

  • مبانی نظری علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول

    مبانی نظری علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول تقاضای پول بحران های بانکی مبانی نظری ارتباط بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود مبانی نظری تقاضای پول دانلود مبانی نظری بحران های بانکی اثر بحران…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی در مورد خلاقیت

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی در مورد خلاقیت کلمات کلیدی : مبانی نظری خلاقیت چارچوب نظری خلاقیت پیشینه تحقیق خلاقیت پیشینه نظری خلاقیت پیشینه داخلی خلاقیت پیشینه خارجی خلاقیت پیشینه تاریخی خلاقیت پیشینه تحقیق درباره خلاقیت تاریخچه خلاقیت در ایران…

  • پاورپوینت مدیریت محصول در بازاریابی ورزشی

    پاورپوینت مدیریت محصول در بازاریابی ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت مدیریت محصول در بازاریابی ورزشی پاورپوینت مدیریت محصول در بازاریابی ورزشی موضع یابی موضع وجایگاه محصول توسعه استراتژیهای موضع یابی محصول درک موضع محصول اعلام موضع محصول اجرای طرح…

  • پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار

    پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار پاورپوینت پایپینگ پاورپوینت سیستم پایپینگ پاورپوینت مهندسی پاورپوینت مهندسین تازه کار پاورپوینت درمورد سیستم پایپینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار جهت رشته مکانیک در قالب 29…

  • سیر معرفت شناسی در اسلام و مبانی آن از نظر شهید مطهری

    سیر معرفت شناسی در اسلام و مبانی آن از نظر شهید مطهری کلمات کلیدی : پایان نامه معرفت شناسی سیر معرفت شناسی در اسلام مبانی آن از نظر شهید مطهری رویکردهای معرفت شناسی رویکردهای باورهای معرفت شناختی رایج ترین مدل…

  • پاورپوینت آلودگی هوا و لایه های اتمسفر

    پاورپوینت آلودگی هوا و لایه های اتمسفر پاورپوینت عوامل آلودگی هوا پاورپوینت آلودگی هوا چیست پاورپوینت در مورد آلودگی هوا پاورپوینت تعریف آلودگی هوا پاورپوینت آلودگی هوا چیست ؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آلودگی هوا و لایه های…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری مبانی نظری نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه نظری نظریه های مشکلات…

  • پاورپوینت کتاب و درس مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی

    پاورپوینت کتاب و درس مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی پاورپوینت مدیریت استراتژیک برنامه ریزی پاورپوینت تفاوت مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت دوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی پاورپوینت مدیریت و برنامه…

  • پاورپوینت چدن های دارای گرافیت فشرده

    پاورپوینت چدن های دارای گرافیت فشرده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با چدن های دارای گرافیت فشرده جهت رشته مواد و متالوژی در قالب 30 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت…