مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد بانک ملت با کارت امتیازی متوازن BSC بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.در واقع می خواهیم تاثیر اجرا تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت را بررسی نماییم.

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار

    بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار پوشش زنان در ایران ارزشهای فرهنگی پوشش زنان در عصر اساطیری پوشش زنان ایرانی در عهد هخامنشیان پوشش زنان ایرانی در دوره ی ساسانیان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای

    بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای روسازی روسازی منعطف نرم‌افزار TUPAS تحلیل روسازی انعطاف پذیر صنعت ساختمان و راهسازی دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات و مبانی نظری پرخاشگری…

  • پاورپوینت مراحل اعتیاد

    پاورپوینت مراحل اعتیاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراحل اعتیاد جهت رشته آموزشی در قالب 139 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         تعریف اعتیاد : اعتیاد پاسخ فیزیولوژیک…

  • پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری

    پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری جهت رشته ی معماری در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در…

  • پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی

    پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه طراحی و تبلیغات پرسشنامه طراحی الگوی مناسب برای محصولات پرسشنامه تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه تبلیغات برای محصولات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه طراحی الگوی مناسب…

  • دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل

    دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل جهت رشته علوم سیاسی در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی 78 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی 78 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی مبانی نظری شبکه های عصبی مصنوعی پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی پیشینه پژوهش شبکه های عصبی مصنوعی…

  • پاورپوینت موارد استفاده بالینی از وِنتیلاتور

    پاورپوینت موارد استفاده بالینی از وِنتیلاتور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موارد استفاده بالینی از ونتیلاتور دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور جهت رشته مهندسی پزشکی در 17 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

    ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه زیبایی‌شناسی دکارت زیبایی‌شناسی افلاطون سوبژکتیویسم دکارت اصطلاح و تاریخچه زیبایی‌شناسی بی‌اعتمادی دکارت نسبت به ادراکات حسی تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت دانلود مقاله زیبایی‌شناسی در فلسفه رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خشونت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خشونت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های خشونت مبانی نظری نظریه های خشونت پیشینه تحقیق نظریه های خشونت پیشینه داخلی نظریه های خشونت پیشینه خارجی نظریه های خشونت پیشینه پژوهش…

  • خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس

    خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس رفتن به سایت اصلی خلاصه حسابرسی پیشرفته ونداای . والاس شامل 10 فصل کامل  مناسب برای جمع بندی امتحان پایان ترم  

  • پاورپوینت استاندارد شماره 11حسابداری - دارايی های ثابت مشهود

    پاورپوینت استاندارد شماره 11حسابداری - دارايی های ثابت مشهود دانلود پاورپوینت راهنمای بکارگیری استاندارد حسابداری شماره 11 پاورپوینت استانداردهای حسابداری پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 11 پاورپوینت لیست دارایی ثابت پاورپوینت مفهوم دارایی در حقوق پاورپوینت طبقه بندی دارایی های ثابت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی 99 صفحه

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی 99 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلزدگی زناشویی مبانی نظری دلزدگی زناشویی پیشینه تحقیق دلزدگی زناشویی پیشینه داخلی دلزدگی زناشویی پیشینه خارجی دلزدگی زناشویی پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی پیشینه نظری…

  • بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد

    بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد پایان نامه مدیریت سرمایه در گردش پایان نامه چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری پایان نامه عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

    پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی پرسشنامه تیپ شخصیتی پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک پرسشنامه درونگرایی و برونگرایی دانلود پرسشنامه سبک رهبری لیکرت دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک های رهبری پرسشنامه استاندارد سبک رهبری پرسشنامه ارتباط…

  • ادراک زیر آستانه ای و بررسی اثرات آن

    ادراک زیر آستانه ای و بررسی اثرات آن ادراک زیر آستانه ای محرکهای زیرآستانه ای اثرات ادراک زیر آستانه ای تعریف ادراک زیر آستانه ای تحریک زیر آستانه ای چیست ادراک زیر آستانه ای در رفتار مصرف کننده ادراک زیر…

  • پاورپوینت بررسی اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل

    پاورپوینت بررسی اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل جهت رشته اقتصاد در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت آشنایی با قلب مصنوعی و تاريخچه آن

    پاورپوینت آشنایی با قلب مصنوعی و تاريخچه آن پاورپوینت قلب مصنوعی دانلود پاورپوینت قلب مصنوعی پاورپوینت درباره قلب مصنوعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با قلب مصنوعی و تاريخچه آن جهت رشته پزشکی در قالب 27 اسلايد و…

  • نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه

    نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه نقش زنان در توسعه پایدار نقش زنان در محیط زیست مشارکت زنان در محیط زیست نقش آفرینی زنان در محیط زیست و…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف اﻳ  ﻳ  ی  ای

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف اﻳ  ﻳ  ی  ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف اﻳ  ﻳ  ی  ای به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری

    اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری اصلاح زمین پیش بارگذاری تراکم دینامیکی تحکیم و تثبیت خاک بهسازی عمیق خاك های سست اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین…

  • دانلود تحقیق در مورد سبک های مختلف فرزند پروری docx

    دانلود تحقیق در مورد سبک های مختلف فرزند پروری docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سبک های مختلف فرزند پروری با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • قاعده من له الغنم فعلیه الغرم

    قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقاله قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی رفتن به…

  • بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن

    بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن نظریه های تنیدگی تعریف نظری تنیدگی تعریف عملیاتی تنیدگی فیزیولوژی تنیدگی اثرات تنیدگی تحقیق درباره تنیدگی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن می باشد.    …

  • دانلود پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوها

    دانلود پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوها پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوها پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوهای یونساز پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوهای غیر یونساز پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوهای یونیزان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اثرات بیولوژیکی پرتوها جهت رشته پزشکی در قالب 48…

  • پاورپوینت آشنایی با ژئوفیزیک و مخاطرات گودبرداری

    پاورپوینت آشنایی با ژئوفیزیک و مخاطرات گودبرداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ژئوفیزیک و مخاطرات گودبرداری جهت رشته زمین شناسی در قالب 54 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوینت آموزشی حسابداری مدیریت

    پاورپوینت آموزشی حسابداری مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی حسابداری مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 42 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       چابکی: بطور کلی توانایی…

  • پاورپوینت معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن

    پاورپوینت معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن مقاله معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن تحقیق معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن پژوهش معنای لغوی اصطلاحی مباهله وچگونگی اداء آن پروژه…

  • بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه و بررسی ریشه تحولی طرحواره

    بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه و بررسی ریشه تحولی طرحواره کلمات کلیدی : ریشه تحولی طرحواره طرحواره های ناسازگار اولیه بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه انواع طرحواره های ناسازگار اولیه پایان نامه طرحواره های…

  • پاورپوینت پی در ساختمان سازی

    پاورپوینت پی در ساختمان سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پی در ساختمان سازی جهت رشته ی معماری و عمران در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • خرید دین در فقه و حقوق بانکی ایران

    خرید دین در فقه و حقوق بانکی ایران خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین در نظام بانکی خرید دین…

  • دانلود پاورپوینت مدلسازی فرآیندی و DFD

    دانلود پاورپوینت مدلسازی فرآیندی و DFD پاورپوینت مدلسازی در مدیریت پاورپوینت مدلسازی فرآیندی پاورپوینت درمورد dfd رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدلسازی فرآیندی و DFD جهت رشته مدیریت در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

    پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

  • دانلود پاورپوینت تشخیص بارداری

    دانلود پاورپوینت تشخیص بارداری پاورپوینت در مورد بارداری پاورپوینت آماده تشخیص بارداری پاورپوینت تشخیص بارداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تشخیص بارداری جهت رشته پزشکی  در قالب 6 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…