عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش بود. 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

  • دانلود تحقیق تعریف وفاداری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تعریف وفاداری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعریف وفا داری با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست…

  • پاورپوینت تیپ های شخصیتی و اهمیت آن در شخصیت و ارتباطات

    پاورپوینت تیپ های شخصیتی و اهمیت آن در شخصیت و ارتباطات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی و اهمیت آن در شخصیت و ارتباطات جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 16 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوينت گیاه قیاق یا ذرت گل خوشه ای

    پاورپوينت گیاه قیاق یا ذرت گل خوشه ای پاورپوينت قیاق پاورپوینت در مورد قیاق پاورپوینت آشنایی با قیاق پاورپوینت علف های هرز دانلود پاورپوینت قیاق دانلود پاورپوینت در مورد قیاق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت قیاق 10 اسلاید جهت…

  • معرفی استان لرستان

    معرفی استان لرستان معرفی استان لرستان معماری بومی لرستان ویژگیهای محیطی استان لرستان ویژگیهای تاریخی استان لرستان ویژگیهای جغرافیایی استان لرستان ویژگیهای فرهنگی استان لرستان دانلود پایان نامه رشته گردشگری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گردشگری معرفی…

  • پاورپوينت کتاب حسابداری صنعتی ۱ پیام نور دکتر محمد عرب مازار یزدی

    پاورپوينت کتاب حسابداری صنعتی ۱ پیام نور دکتر محمد عرب مازار یزدی دانلود خلاصه کتاب حسابداری صنعتی ۱ خلاصه کتاب حسابداری صنعتی 1 پاورپوينت کتاب حسابداری صنعتی ۱ پاورپوينت کتاب حسابداری صنعتی ۱ پیام نور پاورپوينت کتاب حسابداری صنعتی ۱…

  • نقش اخلاق در روابط زوجین

    نقش اخلاق در روابط زوجین اخلاق خانواده روابط زوجین وظایف متقابل همسران دانلود مقاله نقش اخلاق در روابط زوجین خرید مقالات روانشناسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی ویروسی 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی ویروسی 64 صفحه فصل دوم پایان نامه بازاریابی ویروسی مبانی نظری بازاریابی ویروسی پیشینه تحقیق بازاریابی ویروسی پیشینه داخلی بازاریابی ویروسی پیشینه خارجی بازاریابی ویروسی پیشینه پژوهش بازاریابی ویروسی پیشینه نظری بازاریابی ویروسی ادبیات…

  • پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن

    نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن فناوری اطلاعات ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود پایان…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش برنامه‌های پرورشی و تربیتی برنامه یكساله آموزشی و تربیتی پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه…

  • پاورپوینت کتاب و درس زبانهای ماشين و برنامه سازی سيستم

    پاورپوینت کتاب و درس زبانهای ماشين و برنامه سازی سيستم پاورپوینت آموزش زبان ماشین پاورپوینت دانلود pdf کتاب زبان ماشین و اسمبلی مقسمی پاورپوینت زبان ماشین و برنامه سازی سیستم به انگلیسی پاورپوینتدانلود رایگان کتاب زبان ماشین و اسمبلی جعفر…

  • مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

    مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان کرومیت صنایع متالوژی روش‌های استخراج كرومیت تولید کرومیت در ایران وجهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • بررسی انواع افسردگی و تشریح روشهای درمان آنها

    بررسی انواع افسردگی و تشریح روشهای درمان آنها انواع افسردگی انواع اضطراب دیدگاه های افسردگی نظریه های مختلف افسردگی روشهای درمان انواع افسردگی افسردگی و اضطراب در معلمان زن دیدگاه ها و نظریه های مختلف اضطراب پایان نامه افسردگی و…

  • دانلود تحقیق مفهوم فساد در اقتصاد و حکومت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مفهوم فساد در اقتصاد و حکومت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مفهوم فساد در اقتصاد و حکومت با فرمت docx در قالب 51 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آشنایی با فلز تیتانیوم

    پاورپوینت آشنایی با فلز تیتانیوم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فلز تیتانیوم جهت رشته مواد و متالوژی در قالب 16 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • دانلود پایان نامه انبار و انبارداری ( 326 صفحه ورد)

    دانلود پایان نامه انبار و انبارداری ( 326 صفحه ورد) دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پایان نامه حسابداری انبار دانلود پایان نامه کنترل موجودی انبار دانلود پایان نامه انبار و انبارداری…

  • پاورپوينت عقل و وحي در اسلام

    پاورپوينت عقل و وحي در اسلام پاورپوینت عقل و وحی در اسلام پاورپوینت وحی در اسلام دانلود پاورپوینت عقل و وحی در اسلام دانلود پاورپوینت در مورد عقل و وحی در اسلام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت عقل و…

  • پاورپوینت ایجاد سیستم های اطلاعاتی و مدیریت پروژه ها

    پاورپوینت ایجاد سیستم های اطلاعاتی و مدیریت پروژه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایجاد سیستم های اطلاعاتی و مدیریت پروژه ها جهت رشته مدیریت در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت تاریخ پیدایش بابیه و بهائیه 

    پاورپوینت تاریخ پیدایش بابیه و بهائیه  پاورپوینت تاریخچه ی بابیه پاورپوینت تاریخچه ی بهائیه دانلود پاورپوینت تاریخ پیدایش بابیه و بهائی پاورپوینت پیدایش فرقه بابیه پاورپوینت پیدایش بابیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاریخ پیدایش بابیه و بهائیه  جهت…

  • تحقیق کامل در مورد سازگاری روانشناختی

    تحقیق کامل در مورد سازگاری روانشناختی نظریه های سازگاری عوامل موثر بر سازگاری تحقیق در مورد سازگاری مدل های سازگاری روانشناختی دیدگاه های سازگاری روانشناختی تعریف سازگاری در در روانشناسی رفتن به سايت اصلي این نوشتار تحقیق کامل در مورد…

  • پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه

    پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزیابی سریع کارخانه تحقیق ارزیابی سریع کارخانه ارزیابی سریع کارخانه مقاله ارزیابی سریع کارخانه ارزیابی به چه معناست چرا ارزیابی سریع مهم است ارزیابی سریع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی یکپارچگی زنجیرۀ…

  • بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی

    بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی ایرادهای رنگ اشکالات در صنایع رنگ رفع مشکلات رنگ آمیزی صنایع رنگ دانلود مقاله رنگ آمیزی بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع…

  • دانلود تحقیق الگوهای ارتباطی و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق الگوهای ارتباطی و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی الگوهای ارتباطی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوينت اصول بهداشت در محيط جامعه

    پاورپوينت اصول بهداشت در محيط جامعه پاورپوینت بهداشت محیط مدارس پاورپوینت بهداشت محیط زیست پاورپوینت بهداشت محیط روستا پاورپوینت بهداشت محیط کار دانلود پاورپوینت بهداشت محیط پاورپوینت درباره بهداشت محیط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت اصول بهداشت در محيط…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کمال گرایی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…

  • پاورپوينت شناسایی عوامل موفقیت فردی و کارآفرینی سازمانی

    پاورپوينت شناسایی عوامل موفقیت فردی و کارآفرینی سازمانی پاورپوينت عوامل موفقیت فردی پاورپوينت عوامل موفقیت سازمانی پاورپوينت شناسایی عوامل موفقیت پاورپوينت کارآفرینی سازمانی پاورپوينت روند شکل گیری کارآفرینی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شناسایی عوامل موفقیت جهت رشته روانشناسی…

  • پاورپوینت پروژه ی نقشه برداری 1

    پاورپوینت پروژه ی نقشه برداری 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروژه ی نقشه برداری 1 جهت رشته معماری در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فهرست…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ شغلی کارکنان 34 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ شغلی کارکنان 34 صفحه فصل دوم پایان نامه بلوغ شغلی کارکنان مبانی نظری بلوغ شغلی کارکنان پیشینه تحقیق بلوغ شغلی کارکنان پیشینه داخلی بلوغ شغلی کارکنان پیشینه خارجی بلوغ شغلی کارکنان پیشینه پژوهش بلوغ…

  • گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی

    گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی تعمیرات بردهای الکترونیکی دانلود گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی…

  • پاورپوینت سیستم پاداش

    پاورپوینت سیستم پاداش پاورپوینت سیستم پاداش سیستم پاداش تعریف پاداش انواع پاداش پاداش درونی پاداش بیرونی مبانی اعطای پاداش رابطه میان عملکرد، پاداش و رضایت ویژگیهای سیستم پاداش موثر توزیع منصفانه نظریه برابری طرحهای جدید اعطای پاداش مزایای طرح سلف…

  • پاورپوینت درس طراحی الگوریتمها با شبه کدهای سی پلاس پلاس

    پاورپوینت درس طراحی الگوریتمها با شبه کدهای سی پلاس پلاس پاورپوینت طراحی الگوریتم ها پاورپوینت درس طراحی الگوریتم جزوه پاورپوینت طراحی الگوریتم دانلود پاورپوینت طراحی الگوریتم پاورپوینت شبه کد های C++ پاورپوینت طراحی الگوریتم ها با شبه کد های C++…

  • مقاله ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    مقاله ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس مقاله جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی…

  • پاورپوینت آشنایی با اندیشه های شهرسازانه یورگن هابرماس

    پاورپوینت آشنایی با اندیشه های شهرسازانه یورگن هابرماس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اندیشه های شهرسازانه یورگن هابرماس جهت رشته عمران و شهرسازی در قالب 13 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • بررسی و تشریح مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه دانیل گلمن

    بررسی و تشریح مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه دانیل گلمن پایان نامه هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی مدل هوش هیجانی گلمن مولفه های هوش هیجانی گلمن مولفه های هوش هیجانی یا هوش عاطفی کدامند؟ پایان نامه مولفه های…