ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

معایب ارزیابی 360 درجه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران
مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته  مدیریت

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید می باشد

 

بازخورد 360 درجهمجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

 

 

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).

 

تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

 

 

 

روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجهارزیابی بالا به پایین: همان شکل سنتی ارزیابی که سرپرستان، مدیران و زیردستان را ارزیابی می‌کنند.
ارزیابی پایین به بالا: در این نوع ارزیابی زیردستان عملکرد مدیران و سرپرستان را از چندین بعد ارزیابی می‌کنند و نتایج ارزیابی را به فرد اصلی ارائه می‌دهند.
ارزیابی همکاران: اعضای گروه، با استفاده از یک مقیاس ارزیابی و براساس یک سری ویژگی‌های پرسنلی یا عملکردی خاص، سایر افراد را ارزیابی می‌کنند.
رتبه‌بندی همکاران: اعضای گروه، بر اساس یک یا چند عامل، همدیگر را از بهترین تا بدترین (به صورت یک طیف) رتبه‌بندی می‌کنند.
خود ارزیابی: به فرآیندی دلالت دارد که به موجب آن، فرد عملکرد خودش را ارزیابی می‌کند. در این فرآیند، خود فرد به عنوان منبع ارزیابی و علاقه‌مند به خود ارزیابی است (جونز و برلی، 1379).

 

 

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه صاحب‌نظران اهداف زیر را برای بازخورد 360 درجه ذکر کرده‌اند:
•    تهیه بازخورد از نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد و واحد کاری
•    تشخیص جهت استراتژیک برای توسعه
•    بهبود سطح درک کاری و توسعه همکاری بین واحدهای کاری 
•    تشخص شایستگی‌های مشترک و قابل دستیابی
•    توسعه و ایجاد فرآیند یادگیری برای اندیشه های باز و انتقاد سازنده
•    تقویت ارزش‌های سازمانی و تسهیل تغییر فرهنگی 
•    کمک در جهت مشاوره به مدیران ارشد
•    برنامه‌ریزی جانشین پروری
•    استقرار مدیریت کیفیت جامع
•    اصلاح مدیران و کلیه افراد در سازمان
•    ساختاردهی مجدد
•    به منظور کمک به تنظیم اهداف
•    ارزشیابی عملکرد برای اصلاح و بهبود شخصی یا ارزشیابی رسمی (ماکس ول، 1386).

 

 

کاپور و راو  (2011) عنوان می‌کنند که هدف بنیادی این ابزار جدید (ارزیابی 360 درجه) در هر سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستگی و سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستکی و صلاحیت را برای برنامه‌ریزی پی‌درپی و مدون فراهم می‌کند. در این روش نتایج از تمامی بررسی‌ها در یک گزارش گردآوری می‌شود به گونه‌ای که سرپرست، همکاران، مرئوسین و مشتریان فرم را تکمیل می‌کنند. اصطلاح ارزیابی 360 درجه به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گرید که شامل سرپرستان، همکاران و زیردستان کاری در یک سلسه مراتب است؛ و در نهایت به ما کمک می‌کند که دیدگاه دیگران را نسبت به کارمند هدف در محل کارش درک کنیم که این خود کارامدی و موثر بودن فرد را تضمین می‌کند.

 

براکن  (1994) خاطرنشان کرده است که سازمان‌ها به پنج دلیل اساسی زیر، از بازخوردهای چند منظوره مشابه بازخورد 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند:
این گونه سیستم‌ها، مکمل مسائل نوین همچون تفویض اخیتار و قدت، مدیریت مشارکتی، از بین بردن لایه‌های متعدد مدیریتی و تاکید بر کار گروهی هستند.بازخوردهای چند منظوره، فاقد برخی محدودیت‌های موجود در روش‌های ارزشیابی سنتی سازمان‌ها، بویژه در طیف وسیعی از کنترل هستند.دیگر روش‌های ارزشیابی مثل زیر نظر گرفتن کارکنان، در خصوص ارزشیابی افزایش پاسخگوئی و احساس مسئولیت مدیران در زمینه پیگیری نتایج بررسی‌ها، موفق نبوده‌اند.ابزار سفارشی بازخورد 360 درجه‌ای را می‌توان به نحوی طراحی کرد که مخصوص سازمانی خاص باشد و نتایج آن بتواند سطح اعتماد به نفس رهبران ارشد را در رسیدن به اهداف نهائی سازمان، افزایش دهد.ارزشیابی‌های چند شاخصی از لحاظ درونی پذیرفتنی‌تر هستند، زیرا گردآوری اطلاعات از چند منبع صورت می‌گیرد، می‌تواند به گسترش دید افراد منجر شود. این روش، شاخص‌هائی را ارائه می‌کند که در نهایت می‌توانند پایه‌هائی برای موفقیت دریافت کنندگان اطلاعات در فرآیند ارزشیابی باشند. این شیوه، افراد را متقاعد می‌سازد که مسئولیت پیشرفت و رشد شغلی آنان، با خود آن‌هاست. در نهایت اینکه اجرای آن بسیار ارزان، ساده و سریع است.

 

 

 اهمیت درخواست بازخورد
مدیران به پنج دلیل اساسی می‌بایستی درباره بازخورد، بویژه در ارتباط با خصوصیات، قابلیت‌ها و نحوه رفتار خود سئوال کنند چرا که:
1- بازخورد می‌تواند به سوال اساسی مدیریت، یعنی نحوه کار کردن من چگونه است؟ پاسخ دهد. به هر اندازه که مدیران در سلسله مراتب سازمانی بالاتری قرار می‌گیرند، اطلاعات ناقص‌تری در باره خود و عملکردشان به آن ها داده می‌شود. بازخورد و ارزشیابی 360 درجه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنان قرار دهد تا عملکردشان را تصحیح کنند.

 

2- درخواست اطلاعات از طریق بازخورد می‌تواند ساز و کاری هدایتی برای بهینه‌سازی مستمر باشد. میراث “حرکت کیفیت جامع” برای سازمان‌های آینده، به احتمال زیاد این طرز تفکر است که همواره می‌بایستی سعی در بهینه‌سازی آرام عواملی داشت که نقش و تاثیری خاص در اهداف نهائی و ماموریت سازمان دارند. برای رهبرانی که بخواهند این گونه مسائل را به خودشان تعمیم داده و سرمشق برای دیگران باشند، اطلاعات می‌بایستی معتبر، صحیح و به روز باشد. آن ها باید بدانند که دیگر افراد سازمان، چه درک و نظری درباره آنان دارند.

 

3- استفاده از نتایج ارزشیابی و بازخورد 360 درجه، می‌تواند به صحت و درستی نظر مدیران نبست به خودشان کمک کنند. مدیران می‌توانند مواضع خود را بر مبنای رفتارهای اتفاقی، استوار کنند. آن‌ها باید بازخوردی درست از دیگر افراد دریافت کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

 

4- با توجه به نظریه “انسان تنها موجود خود غریب است” می‌بایست بازخوردی مطمئن از سوری افراد مورد قبول خود دریافت کرد تا مطمئن شد دیدگاه افراد نسبت به خودشان دیدگاهی واقع گرایانه است.

 

5- مهمترین ویژگی ارزیابی و بازخورد 360 درجه، مشارکت دیگران در کارآمد کردن رهبران است. درخواست بازخورد از روسا، همکاران، زیردستان، مشتریان و دیگران، در واقع درخواست مشارکت آن‌ها در فرآیند بهینه‌سازی فردی و عمومی سازمان است. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد از رهبرانی حمایت می‌کنند که از آن‌ها درخواست بازخورد کرده و به نتایج حاصل از آن عمل می‌کنند (جونز و برلی، 1379).

 

 

 

 

فهرست عناوین.2-1- مقدمه    12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟    13
2-3- وظایف مدیریتی    13
2-3-1- برنامه‌ریزی    15
2-3-2- سازماندهی    15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی    16
2-3-4- هدایت    17
2-3-5- کنترل    17
2-4- مهارت‌های مدیریتی    18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی    18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی    19
2-4-3- مهارت فنی    21
2-5- نقش‌های مدیریتی    22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی    22
2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی    23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی    23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق    24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران    26
2-8- ارزیابی عملکرد    29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد    30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد    34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد    35
2-14- بازخورد 360 درجه    36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه    38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه    39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه    40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد    42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه    42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده    44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه    44
2-23- پیشینه تحقیق    45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور    49

منابع    

 

 

 

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

    پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل…

  • دانلود پاورپوینت ماده و ساختار آن

    دانلود پاورپوینت ماده و ساختار آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ماده و ساختار آن جهت رشته علوم پایه در 112 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ساده ترین…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی

    دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت تحلیل مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت درباره مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت مدیریت زمان در پروژه عمرانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در…

  • پاورپوينت گروه های خبری

    پاورپوينت گروه های خبری پاورپوينت گروه های خبری پاورپوینت گروه خبری دانلود پاورپوینت گروه های خبری پاورپوینت درباره گروه های خبری دانلود پاورپوینت در مورد گروه های خبری پاورپوینت در مورد گروه های خبری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • دانلود تحقیق عوامل موثر بر عملکرد سازمانی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق عوامل موثر بر عملکرد سازمانی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 52 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • دانلود پاورپوینت مانیتورینگ مدیریت کاربران

    دانلود پاورپوینت مانیتورینگ مدیریت کاربران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره ی آموزشی مانیتورینگ مدیریت کاربران جهت رشته مدیریت در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث قوه قضاییه

    پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث قوه قضاییه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث قوه قضاییه در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

    شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی…

  • پاورپوینت دهیدراتاسیون و رهیدراتاسیون در ورزش

    پاورپوینت دهیدراتاسیون و رهیدراتاسیون در ورزش پاورپوینت دهیدراتاسیون و رهیدراتاسیون در ورزش اثرات اب در ورزش کمبود اب در ورزش دهیدراتاسیون و رهیدراتاسیون در ورزش پاورپوینت اثرات اب در ورزش پاورپوینت کمبود اب در ورزش رفتن به سایت اصلی •اگر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله مذهبی 28 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله مذهبی 28 صفحه فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله مذهبی مبانی نظری راهبردهای مقابله مذهبی پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله مذهبی پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله مذهبی پیشینه نظری راهبردهای مقابله مذهبی ادبیات نظری راهبردهای…

  • پاورپوینت آشنایی عمیقتر با طراحی مراکز داده

    پاورپوینت آشنایی عمیقتر با طراحی مراکز داده دانلود پاورپوینت آشنایی عمیقتر با طراحی مراکز داده پاورپوینت آموزش و آشنایی عمیقتر با طراحی مراکز داده آشنایی عمیقتر با طراحی مراکز داده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی عمیقتر با طراحی…

  • پاورپوینت معماری مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو فرانسه

    پاورپوینت معماری مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو فرانسه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مجموعه فرهنگی پمپیدو جهت رشته معماری در 15 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         مرکز…

  • بررسی کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی

    بررسی کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی الگوریتم ژنتیک روشهای بهینه سازی مقایسه الگوریتم ژنتیک با روشهای بهینه سازی بررسی کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی دانلود پایان نامه کامپیوتر دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • پاورپوینت نظر اندیشمندان غرب درباره قرآن

    پاورپوینت نظر اندیشمندان غرب درباره قرآن پاورپوینت قرآن از دیدگاه غرب پاورپوینت قرآن از نگاه دانشمندان غربی پاورپوینت قرآن از دیدگاه دانشمندان غرب پاورپوینت نظر اندیشمندان غربی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظر اندیشمندان غرب درباره قرآن جهت رشته معارف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 2 مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه فرهنگ سازماني تاریخچه فرهنگ…

  • دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هیجان

    دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هیجان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هیجان مبانی نظری هیجان پیشینه تحقیق هیجان پیشینه داخلی هیجان پیشینه خارجی هیجان پیشینه پژوهش هیجان پیشینه نظری هیجان ادبیات نظری هیجان چارچوب نظری هیجان رفتن…

  • مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن

    مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن کلمات کلیدی : عوامل موثر بر تمایل به خرید تعریف رفتار مصرف کننده تمایل مصرف کنندگان به خرید عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده عوامل موثر…

  • پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی

    پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی پاورپوینت تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحقیق تحول اداری در بخش مدیریت دولتی تحول اداری پاورپوینت تحول اداری تعریف مدیریت دولتی نوین مبانی تئوریک و فلسفه…

  • پاورپوینت تقسیم بندی سانتریفوﮊها

    پاورپوینت تقسیم بندی سانتریفوﮊها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقسیم بندی سانتریفوﮊها جهت رشته مهندسی شیمی در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         ضربان قلب يك…

  • پاورپوینت تونل هیملریش در گذرگاه فرعی هاسمانشتاتن

    پاورپوینت تونل هیملریش در گذرگاه فرعی هاسمانشتاتن پاورپوینت تونل هیملریش پاورپوینت هاسمانشتاتن پاورپوینت هیملریش پاورپوینت گذرگاه فرعی هاسمانشتاتن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تونل هیملریش در گذرگاه فرعی هاسمانشتاتن جهت رشته عمران در قالب 29 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع افشای اطلاعات مالی

    پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع افشای اطلاعات مالی پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع افشای اطلاعات مالی پاورپوینت فصل هیجدهم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت کتاب تئوری حسابداری…

  • پاورپوینت تاثیر ورزش بر بیماران مبتلا به دیابت

    پاورپوینت تاثیر ورزش بر بیماران مبتلا به دیابت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاثیر ورزش بر بیماران مبتلا به دیابت جهت رشته ی پزشکی در قالب 61 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی 120 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی 120 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر…

  • دانلود تحقیق درباره تعهد سازمانی و عوامل موثر برآن word

    دانلود تحقیق درباره تعهد سازمانی و عوامل موثر برآن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعهد سازمانی و عوامل موثر برآن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت بررسی سرانه های مجتمع مسکونی

    پاورپوینت بررسی سرانه های مجتمع مسکونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی سرانه های مجتمع مسکونی جهت رشته خانه و خانواده در قالب 36 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت آشنایی با اکسیژن درمانی

    پاورپوینت آشنایی با اکسیژن درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اکسیژن درمانی جهت رشته پرستاری در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در اکسیژن…

  • پاورپوینت کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی

    پاورپوینت کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی پاورپوینت کودک آزاری پاورپوینت کودکان شاهد خشونت خانگی پاورپوینت کودکان شاهد خشونت پاورپوینت انواع کودک آزاری پاورپوینت کودکان شاهد خشونت خانوادگی پاورپوینت درباره کودک آزاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کودک…

  • پاورپوینت کارکنان وفادار،سرمایه استراتژیک و رمز ماندگاری سازمان ها در عصر دیجیتال

    پاورپوینت کارکنان وفادار،سرمایه استراتژیک و رمز ماندگاری سازمان ها در عصر دیجیتال رفتن به سايت اصلي پاورپوینت کارکنان وفادار،سرمایه استراتژیک ورمز ماندگاری سازمان ها درعصردیجیتال   تجربه نشان داده که رضایت و خرسندی کارکنان یک شرکت از کار کردن در…

  • غرور از منظر فیلسسوفان اسلامی و بررسی حکم اخلاقی غرور

    غرور از منظر فیلسسوفان اسلامی و بررسی حکم اخلاقی غرور ماهیت غرور پایان نامه غرور مفاهیم مشابه غرور حکم اخلاقی غرور انواع و اقسام غرور  غرور در قرآن و روایات مصادیق غرور در قرآن و روایات غرور از منظر فیلسسوفان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق BSC

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق BSC مبانی نظری BSC ادبیات و مبانی نظری BSC پیشینه تحقیق BSC دانلود پیشینه تحقیق BSC دانلود مبانی نظری BSC فصل دوم پایان نامه BSC ادبیات نظری BSC رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

  • پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن

    پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن جهت رشته ی عمران در قالب 51 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • دانلود تحقیق در مورد دیدگاه های مرتبط با شخصیت docx

    دانلود تحقیق در مورد دیدگاه های مرتبط با شخصیت docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دیدگاه های مرتبط با شخصیت با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…